• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Länge sedan sist!

Bolio

Panerai
Mycket trevligt ur Asplund och den sitter grymt bra på dig.

Jag kör en Fylking!

ÄNTLIGEN! Jag har saknat dina öppnings trådar, och kul att du kommit tillbaka till subben igen. Vart lite orolig för dig när du släppte din förra eller har den bara legat och vilat lite ;):rolex:.
 

Larma

Omega
Grattis! Riktigt fin klocka det där. Har själv samma modell med datum kl. 12 fast i roséguld. Gillar starkt den lite böjda urtavlan, ger riktigt fina reflektioner. Kul med en paketöppning som inte är en rolex.

P1050104.jpg
 
Senast ändrad:

Asplund

Patek
2-Faktor
Mycket trevligt ur Asplund och den sitter grymt bra på dig.

Jag kör en Fylking!

ÄNTLIGEN! Jag har saknat dina öppnings trådar, och kul att du kommit tillbaka till subben igen. Vart lite orolig för dig när du släppte din förra eller har den bara legat och vilat lite ;):rolex:.

Hehe vet inte vilken du syftar på har haft en 5-6 stycken senaste två åren :p
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Var och fingrade på en sån som vardags/dress i vintras. Som komplement till min SS chronolink och min hydroconquest (haha). Var ute efter en lite dressigare klocka, men landade slutligen på en rolex 1603. Detta egentligen enbart pga det är samma urverk i heritagen som i Hydron, samt att rolex är rolex. Kul köp, vad säger du om byggkvalitet och finishen på den? Han lixom inte få någon riktig uppfattning på 2 minuter i butiken med en flåsande säljare över axeln.

Har inte haft den på armen än pga. torkning och frysning av strutsen men min första känsla är bra, riktigt bra för pengarna den kostar!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Het långkines :) men du måste byta tillbaka till grön ring på LV:n :p det ser ju ut som en fakesub med svart ring ^^
 

sjökvist

<—Axel Nilson
nån som vet hur känsligt plexi egentligen är mot repor? jag har aldrig ägt nån med plastglas men jag har samma modell på gång men med svart urtavla, 8000 kr hos AD, känns spontant som ett riktigt klipp
 

Asplund

Patek
2-Faktor
nån som vet hur känsligt plexi egentligen är mot repor? jag har aldrig ägt nån med plastglas men jag har samma modell på gång men med svart urtavla, 8000 kr hos AD, känns spontant som ett riktigt klipp

Det är ganska känsligt och det blir hyffsat lätt smårepor, däremot är dessa väldigt lätta att polera bort och kan göras av alla. Glaset är också hyffsat billigt att byta ut om msn skulle råka få en jätte djup repa.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
vad krävs för att repa det? kan tröjärmar skava små repor eller krävs det att man stöter emot glaset?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
vad krävs för att repa det? kan tröjärmar skava små repor eller krävs det att man stöter emot glaset?

Nej så känsligt är det inte, men använder du den dagligen så slår man i den i alla möjliga pryttlar (i alla fall jag) typ på tunnelbanan, i bilen, kaffeautomaten, diskhon etc. etc.
 
Topp