• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Light, en 80-talare i väntan på lördagens auktions vinst.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då var det äntligen dax igen för en liten paketöppning, detta är inget ur som man glider omkring och flashar med, eventuellt gjorde man det i början på 80-talet när man gick i plugget och hade något liknande på armen.
Men det var då det, även denna klocka har jag ropat in från Kaplans Auktioner, detta gjordes på Onsdagens auktion, Lilla klockor. Detta var ett nostalgi köp mina vänner och inget annat, och så behövde min Citizen en kompis.

1_zps1f694b72.jpg


2_zps3bacd60b.jpg


Inte något automat ur iaf!
3_zps5bc62dbe.jpg


Förmodligen på fullänk.
4_zpse584d991.jpg


Klockan är i grymt bra skick för övrigt.
5_zpsaffdb24e.jpg


Cowabunga.
6_zpsc5f47bb6.jpg


Caliber H601.
8_zps81580b4a.jpg



Lite fakta.

Märke: Seiko
Refnr: H601-540A
Urverk: Analog/Digital
Caliber: H601
Strl: 33X39,5mm
Vikt:65g
Boettmaterial: Vitmetal
Länk: Integrerad med viklås
Glas: Härdat glas
Årtal: 1988

YES! en Yonsson och Molle klocka!
10_zps8237fc4d.jpg


7_zps3c6c177b.jpg


En gammal klassisk 80-talare i utmärkt skick.
11_zps994473f0.jpg


Sitter faktiskt grymt skönt runt handleden, inte så j... fancy kanske men inte så pjåkig ändå kan jag tycka.
12_zpsc9febf85.jpg


Här med sin kusin från landet, Citizen jag fick av min mor på 18 års dagen!
13_zpseff41d17.jpg



Länk till manualen för er toknördar!
http://www.seikowatches.com/support/ib/pdf/SEIKO_H601_801_E.pdf

Jag hoppas att den riktiga klockan jag ropade in på lördagens auktion kommer under morgondagen, fick iaf ett sms att ett paket från Kaplans Auktioner var skickat. Summan av kardemumman blir att jag är ganska så nöjd med inköpet av Siekon, förmodligen kommer den inte få många timmar på armen, men va tusan gör det, det är ju en quartz klocka som man slipper ställa tiden, ifall den ligger för länge utan att användas.

Hehe...Köpte även på mig denna klockbox, plats för 12 Ur, helt OK var den för pengarna jag gav.

http://s646.photobucket.com/user/sjodahlwatch/media/DSC_8592_zpsc5457d2e.jpg.html][/url]

DSC_8592_zpsc5457d2e.jpg



DSC_8593_zps8bfe688f.jpg
 

jabla

Sarlacc
Grattis! snart dags för ett nytt gruppfoto. Skulle vara kul att se alla dina klockor som inte är Rolex.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! :) Blev lite orolig att detta var auktionsvinsten från Kaplans. :eek:
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Seiko SQ is da shit! Gratulerar till ett ypperligt ur av finaste rang! Har själv ett antal SQ som jag är mycket nöjd med.

Väntar med spänning på lördagens inköp ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nostalgi var ordet. Hade en sån som ung, men en Casio. Nu är den borta sedan länge. Det sista jag minns av den var att glaset sprack i ena hörnet, vilket också blev nådastöten. Men Grattis! Det är härligt att få öppna paket med klockor i!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Fin paketöppningstråd! Blev nyfiken på vad du skulle kunna köpa från Kaplans som slår denna pjäs. Grattis till ett roligt köp :)
 

Anti

Cartier
Äsch, med Seiko kan det aldrig gå fel (nästan) :D

Edit: Grattis, kul grej att ha i lådan!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grattis! Får en varm känsla i kroppen av Din kärlek till både dyrt och billigt!! :)


Hmm...Tackar, det är det som är charmen med klockor tycker jag! Behöver inte vara coolt och snyggt bara för att det är dyrt, jag älskar klockor oavsett pris, märke utseende osv. Tycker man kan jämför klockor med Malaco
575_0dba9129f3f07dbe0cd7280b64d7abdb.png
påsen :p !
 
Topp