• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, lilla blå.

Picke79

Cartier
2-Faktor
Under Basel World 2015 Skrev Ernesto lite om Hublots samarbete med Italia independent och Lapo Elkomann.
Att Lapo Elkann arbetat ihop med Hublot passar lika bra som kebab med blandad sås - jävligt bra. Handen i handsken.

Lapo Elkann är känd för att vara excentrisk med en garderob i regnbågens färger och har bland annat en camo Ferrari 458 i garaget. Han är även Gianni Agnellis barnbarn, ni vet han med klockan på manschetten.
Lite kuriosa bara.
Hublot Big Bang Unico Italia Independent i texalium (aluminium-coated carbon fibre)

Hublot och Lapo är som gjorda för varandra.
För mig kändes klockan helrätt och jag bestämde mig för att genast köpa, sålde min Milgauss för jag tänkte att det skulle räcka med en blå klocka (stor miss av mig har saknat den som fan).Men jag velade lite och bestämde mig för att köpa en blå Pelagos istället, men innan den fanns i butik hade intresset svalnat.
Så för någon månad sedan började jag återigen spana efter en Hublot Italia Independent.
Det tog några veckor innan köpet gick igenom. Så i veckan anlände äntligen paketet.
IMG_20160302_164721.jpg

Eller det anlände två paket, ett litet och ett gigantiskt det lilla innehåll alla papper och ett par glasögon så det skiter vi i nu.
Att det stora var kantstött kändes inte särskilt skojj men det visade sig att det var tre paket innan själva klocklådan så allt var väldigt väl förpackat.
Nu skiter vi i fler bilder på paket och annat strunt.
Till själva anledningen till denna tråd.
Hublot Big Bang Unico Italia Independent
Ref. 411.YL.5190.NR.ITI15
IMGP6424.JPG

Klockan drivs av Hublot Inhouse urverk Unico 1242, det är en typisk diskret dressklocka med en boett av materialen kolfiber och mörkblå Texalium som mäter in på nätta 45mm. Med i lådan fanns förutom allt som är normalt även en winder och ett par solglasögon.
IMGP6430.JPG


Armbandet är fäst till boeten med en snabbkoppling som gör att man kan byta band på några sekunder, hur full man än är. Tyvärr innebär snabbkopplingen att det är Hublot orginal som gäller. Antar att prislappen på sådana gör att det blir begränsat med antal olika band för mig.
IMGP6440.JPG

Vi närmar oss slutat och den som vill veta nått om klockan får kolla här: http://www.hublot.com/en/collection/big-bang/big-bang-unico-blue-italia-independent
Eller släng i väg en fråga om det är nått jag kan svara på, avslutar med en handledsbild och kan bara konstatera att jag är sjukt nöjd.
IMGP6437.JPG
 

Bilagor

  • IMGP6429.JPG
    IMGP6429.JPG
    99.2 KB · Visningar: 107

Picke79

Cartier
2-Faktor
Den väger inte så mycket, men mer än vad jag trodde med tanke på material valen. Upplever den som lättare än min Daytona i guld med skinnband, och ungefär samma som Breitling B-50
 
Topp