• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Longines Legend Diver (L3.674.4.50.0)

Untitled

Omega
Grattis, kul klocka! Folk brukar inte kommentera mina klockor med just Legend Divern tilltalar många.

Intressant det där med urverket, mätte upp min till +15 sekunder och fick den ruckad på garantin. Hämtade ut den igår, ska bli intressant hur den kommer hålla tiden nu.

Angående band rekomenderar förstår jag, klockan känns dessutom mycket större på originalbandet än på nato eller gummi. Själv kör jag gummi från Bonetto Cinturini och är helnöjd.
 

Randel

Cartier
Jag har sneglat lite på den i omgångar och måste säga att habegäret inte blir mindre efter dina bilder. Den är riktigt snygg! Gillar också att armbandet som följer med verkar vara lika badsäkert som klockan.

Armbandet är badsäkert (badade med den i poolen igår en bra stund), men det är ju inte lika bra som ett gummi-armband. Beskrivningen av armbandets material är "sail cloth", men jag är osäker på vad det skulle innebära egentligen. Om man ska försöka beskriva den med ord: Utsidan är lite lätt glansigt, strukturen är någon form av fin väv/tyg. Insidan ser ut, och känns, som väldigt fin sammet. Väldigt skönt mot handleden. Hela konstruktionen flexar lite om man klämmer ihop det med ett par fingrar. När jag badade med den tog remmen in vatten, så efter badningen lät jag den ligga och torka lite för att bli helt torr. Det hade gått att promera runt resten av dagen och låta allt torka på handleden, men det är ju inte speciellt skönt. Så, remmen är säkert avsedd för att bada med, men jag tycker personligen inte att det är optimalt. Det jag nog kommer att göra är att köpa ett lite finare, svart läderarmband med vit stitching + en folding clasp att ha när jag har klockan på kontoret, och så komplettera med ett shark mesh eller ett rent gummiarmband.

Instämmer i kören med ett grattis! Riktigt snygg den där:)

Vet du händelsevis om nodate-modellen har utgått?

Det glömde jag nog att nämna: Denna resissue har funnits i tre varianter:

  • No date
  • Date med texten "Automatic" och "300m/30bar" (minns inte exakt ordning på orden)
  • Date med texten "automatic" längst ner som på min
Den enda version som finns till salu nya nu är den version jag har. Jag vet att många är kritiska till datumet rent estetiskt, men inget som stör mig. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du hittar någon bild på urverket, alternativt öppnar den, så går det att se vilken version det är.
 

Randel

Cartier
Om du hittar någon bild på urverket, alternativt öppnar den, så går det att se vilken version det är.

Jag har Googlat en del på det men den enda bild jag lyckats hitta på en öppen LLD så är bilden av för dålig kvalitet för att det ska gå att avgöra det. Eller rättare sagt, med min kompetensnivå i kombination med den dåliga bilden gör att jag inte kunde se det. Följande bild är fram-Googlad:
DSC_0047-1.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kass bild, men
Jag har Googlat en del på det men den enda bild jag lyckats hitta på en öppen LLD så är bilden av för dålig kvalitet för att det ska gå att avgöra det. Eller rättare sagt, med min kompetensnivå i kombination med den dåliga bilden gör att jag inte kunde se det. Följande bild är fram-Googlad:
DSC_0047-1.jpg
Kass bild, men ser ut som elabore. Kolla stötsäkringen.
1224771d1379447472-movement-eta_2824_top_2013_shopbild.jpg
 
Topp