• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, mögelvarning

naggge

Panerai
Äntligen, dök då ett efterlängtat paket upp. Gillar innehållet enormt men är liiiiite lite osäker på om detta är rätt för mig.
När jag köpte den kändes det dock helt rätt i höstrusket.

Vad säger forumet, behålla eller flippa till någon annan med flickhandleder?

Lång väntan som ni kan se
usps.jpg


Kom ända från andra sidan pölen i väst.
5F68728D-F44D-48A1-8BDF-D5514DAE9B51-1576-000000F28D84BE13.jpg


Välpaketerad
104AA095-74CA-4B21-BD35-D17BD61FBF9D-1576-000000F2949AB466.jpg


Bland emballaget fanns en reklamtidning. Då jag gillar att plåga mig själv valde jag att läsa denna innan jag plockade fram klockan. Såg då att Kitchen Aid är ruskigt mycket billigare i staterna (som det mesta annat också i och för sig).
37F7240C-6104-48EF-AF37-195D420AEE85-1576-000000F29B7E15A5.jpg


Jaja, tillbaka till innehållet
C8B65D57-EF08-4AB1-8BDC-232AE9281648-1576-000000F2AA646B93.jpg


En LeCoultre Memovox från 50-talet i okej skick. Minst en utbytt krona, polerad och med lysmassebortfall vid kl 4.
Den håller dock tiden väldigt bra och alarmet fungerar som det ska.

En lite nervös fråga till de som har hanterat äldre alarmklockor; Denna skramlar lite om man vickar den fram och tillbaka. Är detta normal? Gissar att det är hammaren i själva alarmet som låter.

11930CB4-9597-4261-AA67-40441A5D3F8F-1576-000000F283825A5B.jpg

DSC_0853.jpg
 
Ja, jäklar, mycket läckrare kostymklocka än så går ju knappast att uppbåda. Tidlös och elegant. Vad sitter det för verk i den ? Stort grattis till en fantastisk klocka !
 

naggge

Panerai
Undersköterskan skrev:
Ja, jäklar, mycket läckrare kostymklocka än så går ju knappast att uppbåda. Tidlös och elegant. Vad sitter det för verk i den ? Stort grattis till en fantastisk klocka !


Det sitter ett LeCoultre cal 814 i den. Jag snäppte upp baklocket och tänkte ta en närmre titt på det men verk, tavla och allt annat hängde med då allt satt fast i baklocket så jag knäppte snabbt det på plats igen :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Underbar! Ser ut att vara i riktigt fint skick. Nu saknas bara ett tunnt ödelband utan sömmar. Hade en liknande en gång i tiden...

SNC11143.jpg


SNC11128.jpg


SNC11132.jpg


SNC11153.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Håller helt med Undersköterskan. Bättre kostymare kan kanske inte finns. Håller även med Hans om att bandhornen är tha shit! Stort grattis till en riktig sköning!
 

naggge

Panerai
Aurum skrev:
Underbar! Ser ut att vara i riktigt fint skick. Nu saknas bara ett tunnt ödelband utan sömmar. Hade en liknande en gång i tiden...

Kommer ihåg att du hade en annan LeCoultre Memovox också men av lite nyare typ som var riktigt snygg.

Är nog mest inne på ett vanligt tunnt kalvband utan sömmar men det får kanske bli ett i ödleskinn också.
Tog ett jag hade hemma i lådan så länge då det gröna som följde med inte riktigt var i min smak.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Håller helt med Undersköterskan. Bättre kostymare kan kanske inte finns. Håller även med Hans om att bandhornen är tha shit! Stort grattis till en riktig sköning!
 

naggge

Panerai
Tack alla!
Den passar perfekt i höstrusket så den får stanna ett tag iaf :)

@Preklin - Det tycker jag du gör helt rätt i. Jävligt snygg och faktiskt ganska så prisvärd enligt mig. Kolla bara på Tudors alarmare så kostar ju den typ lika mycket.
 
Topp