• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Min första klocka!

Wboy

Panerai
Då har dagen äntligen anlänt. Dagen då min första riktiga klocka kom!

Det började så smått kring en parmiddag för ca 1 år sen. En nära vän och forummedlem är mycket intresserad av klockor och inte helt oväntat gled vi in på ämnet. Jag taggade till och frågade vad jag skulle kunna få om jag köpte mig en klocka för ca 7-10k. Min kompis rabblade upp några märken och jag nickade med, utan i princip en aning om vad han pratade om:)
Efter ett tag var vi på samma planhalva och halvvägs in på klocksnack för att kika på både bilder och trådar med erfarenheter och tips.
Efter en 3-4 månader snackade vi om det igen och ja, inget hade hänt från min sida och sa något i stil med "När jag byter jobb, då, då ska jag fira med en ny klocka"
Tiden gick och forumsurfandet likaså.
Bak i huvudet hade jag ju en svag svag röst som viskade roooolex. Men, "-nej, det är ju helt sjukt. Jag kan inte gå och köpa en klocka för de pengarna"

För ca 6 månader satt vi där igen, jag och min polare, med varsin kall i handen och jag kläcker då ur mig. "-Nej nu är det dags att göra slag i saken. En gång i livet måste jag ägt en Rolex" "-Självklart skall du det" svarade polaren. Med ett brett leende på läpparna och vetskapen att det antagligen aldrig kommer sluta här.
Jag öppnade genast ett konto på min bank och döpte det till "Rolex" Här skulle alla pengar jag kunde lägga undan hamna!

Nu drog letande igång på riktigt. Att jag ville ha en stilren klocka med mörk tavla visste jag sedan tidigare.
Efter mycket letande fram och tillbaka visste jag att en Rolex Datejust var klockan jag ville ha. Då mina tankar fortfarande (Ja nästan iaf:happyhappy:) ligger i att jag kommer förbli en OWG och därför kommer använda samma klocka oerhört mycket, gjorde att jag beslutade mig för 5 siffrigt ref. med Safir.
Ögonen och magen sa ganska så direkt 16234...

Cool, grattis!
 

wadstroem

Cartier
Stort grattis, och bra val. En referens som jag själv funderat på att i framtiden köpa.

Schyst box också, bör väl vara relativt ny? Rolex har ju tidigare haft lite smårisiga boxar, har jag alltid tyckt.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Underbart! Självklart klockan men även att du filmade dig själv vid din första paketöppning :D
Något att sitta i gungstolen och minnas tillbaka till på gamla dar ;)
Grattis!
 

jabla

Sarlacc
Stort grattis till en fin klocka och tack för en trevlig presentation.
Min första Rolex är också en blåtavlad DJ.
Tror du kommer bli riktigt nöjd.

WP_20160227_010.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Grattis. Det är alltid kul att läsa historier där personen i fråga kämpar för att nå sitt mål. Bra jobbat.
 
Topp