• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning; när tre blev till fyra!

Är Camel Trophy SUPERCHRONO COOL!!!

  • Ja...fy fan, jag vill också ha en!

    Röster: 46 80.7%
  • Haha...det var det dummaste jag har hört, skulle hellre sätta en Michael Koors på handleden!

    Röster: 11 19.3%

  • Totala väljare
    57
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jaha, jaha, jaha...Jaaaaaaa! Då var äntligen årets första paket öppning på G, kul som fan, är det nu den dära MONACON han gastade om, och som han dessutom lade ut en poll på!

Ja vi får väl se vad fan det bjuds på!

Det var inte ett stort paket det där :bored:.
DSC_9477.JPG



Men va fan, det ser ju inte ut som ett fullset precis :wideyed:. Kan vara en beggad MONACO.
DSC_9480.JPG


Hm, inte en Monaco ser det ut som, fast det verkar vara Rolex iaf, ellé o_O!
DSC_9489.JPG



Men...VA FAN skådar mitt norra öga :watching::woot:!

Är det en .... grabben gått och köpt!
camel-e1439162067917.jpg


¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
07._Camel_Profile,_near_Silverton,_NSW,_07.07.2007.jpg


VISST...fan är det en Camel Trophy som har landat.
DSC_9492.JPG


DSC_9516.JPG


För att vara mer specifik, så är det en Camel Trophy SUPERCHRONO med vit tavla. Cirkeln är sluten, flera års jagande är över. Dessvärre så är dom flesta man köper defekta, och dom som säljer är oftast inte helt ärliga trots att man ställer frågor om klockans skick och funktion. Men denna verkar då funka helt OK faktiskt. En kul notering bara, att det säljs väldigt ofta fake/kopior av denna modellen, har sett det både på Tradera och på Ebay, oftast är det på bukten som det dyker upp.

Camel SUPERCHRONO.
DSC_9517.JPG


Inne.
DSC_9497.JPG


Och ute, dom blåa visarna är en schysst detalj tycker jag, älska blåa visare. Kan väl säga att t.o.m jag inte är så kräsen här, när det kommer till att köpa fullset. Kul om det hade funnits, så är det!
DSC_9504.JPG


Här tillsammans med sina syster och bröder.
DSC_9528.JPG
DSC_9530.JPG


Har böcker/broschyrer sparande sedan den dagen man köpte på sig sin första Camel Trophy klocka.
DSC_9510.JPG


Kul att det även fanns en prislista kvar :p.
DSC_9512.JPG

DSC_9533.JPG


Sitter som gjutna på armen, jag gillar denna modellen trots att det är Quartz.
DSC_9520.JPG

DSC_9525.JPG

Som jag redan sagt, så flyger blåa visare, helst då det är vit bakgrund.
DSC_9537.JPG

Men det funkar även på Güld.
dsc_4710-jpg.231965


Jag är mycket nöjd, favoriterna är den med vit tavla och den med den guldfärgade tavlan, fast dom två andra är helt OK också!

Fakta/Specificationer
CamelSuperchrono_zps70010b96.jpg


Inte helt kasst urverk trots allt.
DSC_9554.JPG


KLOCKOR är roligt att samla, oavsett ifall det står ROLEX, Patek, Jaeger, Omega, Breitling eller något annat lite mindre namnkunnigt märke på tavlan! Hela grejen med att samla klockor är för att det är just klockorna som iär kul, och inte vad dom kanske kostar osv, Vet att vi har många Seiko nördar här, största är väl @Molle & @yonsson, och det är det som är kul, en Seiko kan du får allt ifrån några 100 lappar upp till 60-80k och kanske mer där till för den delen. Man ska inte skämmas för att man inte gillar dyra klockor, jag vet att jag gör det inte iaf.

Att jag har blivit torsk på Camel har jag inget riktigt bra svar på, bara att dom var jävligt colla i början av 90-talet, och skulle man vara något så var det Camel som gällde! Hur många gånger man fick ligga pga av detta vill jag inte riktigt gå in på, men jag kan säga att det var åtskilliga gånger iaf; Hahahaha!


Tack för att ni tog er tid och läsa enda hit!

Önskar aLLa Klocksnackare en mycket trevlig kväll och helg!

Mvh // Affe
 
Senast ändrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, jaha, jaha...Jaaaaaaa! Då var äntligen årets första paket öppning på G, kul som fan, är det nu den dära MONACON han gastade om, och som han dessutom lade ut en poll på!

Ja vi får väl se vad fan det bjuds på!

Det var inte ett stort paket det där :bored:.
DSC_9477.JPG



Men va fan, det ser ju inte ut som ett fullset precis :wideyed:. Kan vara en beggad MONACO.
DSC_9480.JPG


Hm, inte en Monaco ser det ut som, fast det verkar vara Rolex iaf, ellé o_O!
DSC_9489.JPG



Men...VA FAN skådar mitt norra öga :watching::woot:!

Är det en .... grabben gått och köpt!
camel-e1439162067917.jpg


¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
07._Camel_Profile,_near_Silverton,_NSW,_07.07.2007.jpg


Och visst fan är det en Camel Trophy som har landat.
DSC_9492.JPG


DSC_9516.JPG


För att vara mer specifik, så är det en Camel Trophy SUPERCHRONO med vit tavla. Cirkeln är sluten, flera års jagande är över. Dessvärre så är dom flesta man köper defekta, och dom som säljer är oftast inte helt ärliga trots att man ställer frågor om klockans skick och funktion. Men denna verkar då funka helt OK faktiskt. En kul notering bara, att det säljs väldigt ofta fake/kopior av denna modellen, har sett det både på Tradera och på Ebay, oftast är det på bukten som det dyker upp.

Camel SUPERCHRONO.
DSC_9517.JPG


Inne.
DSC_9497.JPG


Och ute, dom blåa visarna är en schysst detalj tycker jag, älska blåa visare. Kan väl säga att t.o.m jag inte är så kräsen här, när det kommer till att köpa fullset. Kul om det hade funnits, så är det!
DSC_9504.JPG


Här tillsammans med sina syster och bröder.
DSC_9528.JPG
DSC_9530.JPG


Har böcker/broschyrer sparande sedan den dagen man köpte på sig sin första Camel Trophy klocka.
DSC_9510.JPG


Kul att det även fanns en prislista kvar :p.
DSC_9512.JPG

DSC_9533.JPG


Sitter som gjutna på armen, jag gillar denna modellen trots att det är Quartz.
DSC_9520.JPG

DSC_9525.JPG

Som jag redan sagt, så flyger blåa visare, helst då det är vit bakgrund.
DSC_9537.JPG

Men det funkar även på Güld.
dsc_4710-jpg.231965


Jag är mycket nöjd, favoriterna är den med vit tavla och den med den guldfärgade tavlan, fast dom två andra är helt OK också!

Fakta/Specificationer
CamelSuperchrono_zps70010b96.jpg


Tack för att ni tog er tid och läsa enda hit!

Önskar aLLa Klocksnackare en mycket trevlig kväll och helg!

Mvh // Affe

Vackert Affe, även om det inte var en Monaco. Vi ska tänka extra mycket på dig i kväll.
 

Husse

Patek
Kul med en annorlunda paketöppning! Jättefin klocka! Blev lite sugen på en liknande jag också!
Blånertat är ALDRIG fel!
Var med på renoveringen av ett gammalt B-lok för 20 år sedan, det hade blånerad panna! Så jävla läckert!
Men en liten fråga bara. Räcker äpplena till både rådjuren och kamelen;)!?
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis :)
Varje gång jag ser din samling fälls en tår i ögat och minnen ifrån min slår en som en käftsmäll.
Camel Throphy klockor är härliga :)
 

jandan

Panerai
Grattis, hur coolt som helst! Och jag håller med, det är inte priset som gör en klocka cool, det kan vara en historia, ett speciellt urverk eller bara känslan....
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Häftig historia och mycket fin kvartett! Jag håller helt med dig om att det inte är priset på en klocka som är intressant, det är känslan den ger. :)
 
Topp