• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning nr. 3! Landeron 51...

natovintage

Rolex
2-Faktor
Nu var det dags för en till paketöppning. Denna gången är det en som verkligen får hjärtat att pumpa snabbare. Inte nog med att hon är vacker så har hon även en kort story som enkelt säger att hon bara är min keeper, och ja, denna gånger är hon en keeper!

Vi träffades för första gången i Malmö på november GTG:n detta året och jag blev kär men hon kom med en annan, hon var inte singel. Jag gick vidare, tänkte kanske en vecka till på henne sen försökte jag bara släppa och det gick sådär.

image.jpeg


Nä, babblar inte om en tjej nu, det är en klocka, så ja vi går vidare med storyn:

En månad senare får jag ett PM. Den var till salu! Självklart tar jag tåget upp till fina Hässleholm och åker inte hem tomhänt. Det blev båda en klocka köpt av mig och en trevlig kort klocksnack på en kaffe.

image.jpeg


Tre dagar senare får jag tag på en DJ 1601 som jag länge hade velat ha, men för att finansiera DJ:N så måste en lämna snabbt, och det gjorde ni vet vem. MED EN JÄVLA MASSA ÅNGEST!

Veckorna gick, DJ:n kom och gick, AP:n kom istället och fortfarande känns det som om att någonting fattades. Jag har fortfarande ångest, hur ska jag lyckas hitta en likadan som drar ner på min ångest? En som är lika fin? OMÖJLIGT, tänkte jag.

Men tro det eller ej, samma klocka, i samma skick låg ute till salu på andra håll när jag minst kunde ana det. ÄNTLIGEN!!

image.jpeg


Nog snackat går vi till bilder:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


NEJ fan, fel klocka...

Men här:

image.jpeg
image.jpeg


CHRONOGRAPHE SUISSE - En vacker sån med Landeron 51 hjärta... I 18k gulguld!
Mäter 37mm exkl. krona.

Chronographe suisse köpte in delar av andra urverk och byggde ihop fina klockor i 18k gulguld eller i guldpläterade boetter mellan 50-70 talet när Quartzverken stormade in i klockvärlden.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Tavlan är så vacker.

image.jpeg


Och nu handledsskott:

image.jpeg


//natovintage
 
Topp