• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - nytt

Ariste

Audemars
2-Faktor
Dagen D, D som i dubbelleverans av paket. Darrig av iver jobbades det frenetiskt hemma för att glömma bort tiden. Missade leveransen igår och grämde mig i säkert en timme över att paketet tillbrimgade natten på DHL:s lager istället för hemma hos mig. Leveransen dröjer...ger mig den på att de som hämnd för att de var här och plingade på i onödan igår ger igen med att leverera sent idag. Övertygad om det. Men så slutligen behagar de plinga på, pulsen stiger och allt snurrar. Tänkte börja med det som är nytt, mögelpaketet tar vi i vintage-delen.

Stort paket, enormt...vad kan det här vara tro?

IMG_6012.jpg


Skojar du, är det fler paket?

IMG_6013.jpg


Vem köper fem tangentbord , varför?

IMG_6014.jpg


Nu börjar det likna något.

IMG_6015.jpg


Ahh, äntligen! Som jag har letat efter en aningen större förvaringslösning för mig som har en del klockor jag inte använder och som jag ogärna vill böja banden på - perfekt lösning!

IMG_6016.jpg


16 mögliga rackare ska husera här, välgjord och genomtänkt lösning.

IMG_6017.jpg


Dags att testa direkt med vad som sitter på armen, kalas!

IMG_6018.jpg


Känner mig oerhört nöjd med lösningen, de är välgjorda med väl tilltagna mått. Smart med flärpen som man kan "låsa" klockan med samt med mittenlocket som skyddar fint.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Denke skrev:
Smutt! Vad är det för kvalitet? Vart kan jag köpa? :D
Real Cow Leather enligt säljaren, garvar bäst som garvar sist säger skinnkännaren i mig. Jag har spottat fakeläder tidigare men tycker det här är ett gränsfall, bra sömmar och gediget blixtlås...jag är nöjd vilket får duga. Jag tömde visst lagret men hittade dem här:
http://www.ebay.com/itm/390393211539?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Ka ta med mig en extra när vi ses så får du klämma och se om det är något för dig! :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Målarn skrev:
Jävlar va många!! Har du så många klockor så du kan fylla alla lediga platser ;) ??
Känns pinsamt att erkänna det, men visst är det så. Mitt intresse för mögel i lågbudgetsegmentet samt min totala avsaknad av inköpsspärrar har resulterat i detta vansinne. Men jag ska kämpa mig "ur" det här smått maniska klocksamlandet. :)
 

Målarn

The Steak
Ariste skrev:
Målarn skrev:
Jävlar va många!! Har du så många klockor så du kan fylla alla lediga platser ;) ??
Känns pinsamt att erkänna det, men visst är det så. Mitt intresse för mögel i lågbudgetsegmentet samt min totala avsaknad av inköpsspärrar har resulterat i detta vansinne. Men jag ska kämpa mig "ur" det här smått maniska klocksamlandet. :)

Fan va Grymt då :D !!! Fota gärna din samling när du har fyllt alla platser ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Käre Ariste! Nu får du ta och köpa en riktigt dyr klocka. Då kommer du enkelt lösa förvaringsproblemen..
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Käre Ariste! Nu får du ta och köpa en riktigt dyr klocka. Då kommer du enkelt lösa förvaringsproblemen..
Tanken har föresvävat mig, Spence...och jag var så >här< nära att sälja allt för en Speedy 2915-2...men, men...det sket sig kan man säga. :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Målarn skrev:
Ariste skrev:
Målarn skrev:
Jävlar va många!! Har du så många klockor så du kan fylla alla lediga platser ;) ??
Känns pinsamt att erkänna det, men visst är det så. Mitt intresse för mögel i lågbudgetsegmentet samt min totala avsaknad av inköpsspärrar har resulterat i detta vansinne. Men jag ska kämpa mig "ur" det här smått maniska klocksamlandet. :)

Fan va Grymt då :D !!! Fota gärna din samling när du har fyllt alla platser ;)

Lita på det, måste ändå byta bank/bankfack då SEB:s inte sväljer dessa lådor tyvärr...kan passa på att fota då. :)
 
B

Borttagen

Guest
Man blir ju mållös! :eek: :eek:
Lova att du återkommer med bilder när du fyllt lådorna med innehåll!!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
UlfArnold skrev:
Man blir ju mållös! :eek: :eek:
Lova att du återkommer med bilder när du fyllt lådorna med innehåll!!
Promise. :)
Antagligen kommer mina känslor då allt ligger uppradat framför mig att kunna liknas vid de som överviktiga känner när de konfronteras med sin årsförbrukning av mat och godis.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ariste skrev:
UlfArnold skrev:
Man blir ju mållös! :eek: :eek:
Lova att du återkommer med bilder när du fyllt lådorna med innehåll!!
Promise. :)
Antagligen kommer mina känslor då allt ligger uppradat framför mig att kunna liknas vid de som överviktiga känner när de konfronteras med sin årsförbrukning av mat och godis.

:D :D :D riktigt roligt om ångest s a s!

...men dom ser onekligen både praktiska och snygga ut. Vad har dom för yttermått?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
;)
NiklasArvid skrev:
Sweet!
...men varför vill du inte böja strapsen? :?:
Jag föredrar att ha band som känns nya på klockor jag inte använder så ofta, kuddar och ställ är snyggt vid display men i lådor ska klockorna ligga. :)
MacRulez4ever skrev:
Klockor skall inte vara i bankfack, dom skall användas ;)
Det ena utesluter inte det andra. :) lite meckigare bara att planera för användandet.
Kettil skrev:
:D :D :D riktigt roligt om ångest s a s!
...men dom ser onekligen både praktiska och snygga ut. Vad har dom för yttermått?
Tackar...;)...måtten är 45x17,5x6cm.
 
Topp