Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paketöppning - nytt

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ariste, 18 oktober 2012.

1. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Dagen D, D som i dubbelleverans av paket. Darrig av iver jobbades det frenetiskt hemma för att glömma bort tiden. Missade leveransen igår och grämde mig i säkert en timme över att paketet tillbrimgade natten på DHL:s lager istället för hemma hos mig. Leveransen dröjer...ger mig den på att de som hämnd för att de var här och plingade på i onödan igår ger igen med att leverera sent idag. Övertygad om det. Men så slutligen behagar de plinga på, pulsen stiger och allt snurrar. Tänkte börja med det som är nytt, mögelpaketet tar vi i vintage-delen.

Stort paket, enormt...vad kan det här vara tro?

Skojar du, är det fler paket?

Vem köper fem tangentbord , varför?

Nu börjar det likna något.

Ahh, äntligen! Som jag har letat efter en aningen större förvaringslösning för mig som har en del klockor jag inte använder och som jag ogärna vill böja banden på - perfekt lösning!

16 mögliga rackare ska husera här, välgjord och genomtänkt lösning.

Dags att testa direkt med vad som sitter på armen, kalas!

Känner mig oerhört nöjd med lösningen, de är välgjorda med väl tilltagna mått. Smart med flärpen som man kan "låsa" klockan med samt med mittenlocket som skyddar fint.

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Smutt! Vad är det för kvalitet? Vart kan jag köpa? :D

3. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Jävlar va många!! Har du så många klockor så du kan fylla alla lediga platser ;) ??

4. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Real Cow Leather enligt säljaren, garvar bäst som garvar sist säger skinnkännaren i mig. Jag har spottat fakeläder tidigare men tycker det här är ett gränsfall, bra sömmar och gediget blixtlås...jag är nöjd vilket får duga. Jag tömde visst lagret men hittade dem här:
    http://www.ebay.com/itm/390393211539?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Ka ta med mig en extra när vi ses så får du klämma och se om det är något för dig! :)

5. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Känns pinsamt att erkänna det, men visst är det så. Mitt intresse för mögel i lågbudgetsegmentet samt min totala avsaknad av inköpsspärrar har resulterat i detta vansinne. Men jag ska kämpa mig "ur" det här smått maniska klocksamlandet. :)

6. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Fan va Grymt då :D !!! Fota gärna din samling när du har fyllt alla platser ;)

7. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Käre Ariste! Nu får du ta och köpa en riktigt dyr klocka. Då kommer du enkelt lösa förvaringsproblemen..

8. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Tanken har föresvävat mig, Spence...och jag var så >här< nära att sälja allt för en Speedy 2915-2...men, men...det sket sig kan man säga. :)

9. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Lita på det, måste ändå byta bank/bankfack då SEB:s inte sväljer dessa lådor tyvärr...kan passa på att fota då. :)

10. Borttagen

Borttagen Guest

Man blir ju mållös! :eek: :eek:
    Lova att du återkommer med bilder när du fyllt lådorna med innehåll!!

11. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Promise. :)
    Antagligen kommer mina känslor då allt ligger uppradat framför mig att kunna liknas vid de som överviktiga känner när de konfronteras med sin årsförbrukning av mat och godis.

12. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Glädje alltså!

13. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Sweet!

...men varför vill du inte böja strapsen? :?:

14. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Klockor skall inte vara i bankfack, dom skall användas ;)

Sent from my iPån5, using Tapatalk

15. Kettil

Kettil Biskop

:D :D :D riktigt roligt om ångest s a s!

...men dom ser onekligen både praktiska och snygga ut. Vad har dom för yttermått?

16. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    ;)
    Jag föredrar att ha band som känns nya på klockor jag inte använder så ofta, kuddar och ställ är snyggt vid display men i lådor ska klockorna ligga. :)
    Det ena utesluter inte det andra. :) lite meckigare bara att planera för användandet.
    Tackar...;)...måtten är 45x17,5x6cm.

Mårtenssons ur Brookfield