• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Omega Constellation ref. 168.005

Stomatologen

Patek
2-Faktor
En ny klocka trillade in förra veckan. Det tog ett tag innan jag hittade rätt exemplar men den som letar han finner :)

Modell: Constellation
Tillverkare: Omega
Referens: 168.005
Urverk: Omega cal. 564 (deras bästa urverk?)
WR: inte en skvätt, för fin för det.

Omega Constellation 168.005, i folkmun kallad "Pie-Pan". 24 juveler sitter i urverket som förutom att vara estetisk vackert även är väldigt lätt för en lekman att regulera. Tickar på med 19800 bph och med en gångreserv på 50h. Måste även tillägga att mitt ex verkar ha en gångreserv på över 45h, galet!

Cal. 564 har förutom kronometer även quickset date, ganska fiffigt och praktiskt när man ska ställa om datum. Datumet hoppar +1 varje gång man drar ut kronan till sista läget.

Pie pan 5.JPG


Modellen är otroligt vacker och väldigt omtyckt. Märker själv av det av alla komplimanger jag fått, både av äldre och ungdomar.

Pie pan 8.JPG


Pie pan 3.JPG


Hade tänkt mig gå över till ett annat (populärt) märke men ännu en gång fastnade jag hos Omega... Finns så många fina modeller, börjar nog förstå vad det är som driver Omega-samlare :D

Tack för mig!
 

ScubaKing

Audemars
En ny klocka trillade in förra veckan. Det tog ett tag innan jag hittade rätt exemplar men den som letar han finner :)

Modell: Constellation
Tillverkare: Omega
Referens: 168.005
Urverk: Omega cal. 564 (deras bästa urverk?)
WR: inte en skvätt, för fin för det.

Omega Constellation 168.005, i folkmun kallad "Pie-Pan". 24 juveler sitter i urverket som förutom att vara estetisk vackert även är väldigt lätt för en lekman att regulera. Tickar på med 19800 bph och med en gångreserv på 50h. Måste även tillägga att mitt ex verkar ha en gångreserv på över 45h, galet!

Cal. 564 har förutom kronometer även quickset date, ganska fiffigt och praktiskt när man ska ställa om datum. Datumet hoppar +1 varje gång man drar ut kronan till sista läget.

Pie pan 5.JPG


Modellen är otroligt vacker och väldigt omtyckt. Märker själv av det av alla komplimanger jag fått, både av äldre och ungdomar.

Pie pan 8.JPG


Pie pan 3.JPG


Hade tänkt mig gå över till ett annat (populärt) märke men ännu en gång fastnade jag hos Omega... Finns så många fina modeller, börjar nog förstå vad det är som driver Omega-samlare :D

Tack för mig!


Klockan var fin och en klassiker, men det som alltid får mig glad är din helt fantastiska avatar här på forumet, d.v.s kaninen som vill ha sin öl :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Ser ut att vara grymt skick på den, grattis!

Skönt med quickset också med den kronan, min är ett helsike att dra runt flera dygn så brukar oftast strunta i det.

Ett fint band till den så är du hemma sen.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Ser ut att vara grymt skick på den, grattis!

Skönt med quickset också med den kronan, min är ett helsike att dra runt flera dygn så brukar oftast strunta i det.

Ett fint band till den så är du hemma sen.
Just tavlan gjorde att det tog tid innan jag hittade ett ex som tilltalade. Många verkar vara skadade på ett eller annat sätt, eller så saknas den korrekta kronan.
Det gör löjligt snabbt med quickset, väldigt kul att klicka fram rätt datum :p
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt snyggt! Sitter högt på inköpslistan här med, men så knepigt att hitta ett bra ex till rätt pris iom. hur populär modellen är
 
Topp