• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Omega Seamaster De Ville 18K Gold plated

Tjena!

Fick precis hem min De Ville, köpte den av en italiensk man onsdag kväll, klockan anlände fredag morgon så det var verkligen hur smidigt som helst!
Detta blir min första riktiga klocka, bara haft modeklockor hittills. Är helt galet nöjd faktiskt, skicket är otroligt bra med endast nån enstaka skönhetsfläck på urtavlan och små hairlines (heter det så?) på glaset, knappt märkbart. Klockan är från sent 60-tal nån gång, ska lämna in den på service de närmaste dagarna för rutinkoll och så jag kan få reda på ett mer exakt årtal.

Ber om ursäkt i förväg för att bilderna inte är perfekta, snabbt tagna med iPhonekameran då jag inte har min riktiga kamera hemma för tillfället.
12181809_1230250163655933_1383110076_n.jpg
12179481_1230250063655943_822157164_n.jpg
12177933_1230250023655947_953015935_n.jpg
12170576_1230250046989278_910859840_n.jpg
12179949_1230250136989269_1170503546_n.jpg
12178300_1230250150322601_1188635738_n.jpg
 
Grattis! Kul att du är nöjd! Se till att skaffa ett lite bättre läderband, det är uret värt. Köp inget präglat skinn och se till att det inte blir för tjockt för då ser det udda ut vid de tunna bandhornen. Välkommen till den lite bättre vingtagevärlden!

Tack så mycket! Märkte att detta band är lite för stort och dessutom föredrar jag brunt till guldfärgade boetter, så det blir ett nytt band inom de närmsta dagarna. Skulle gärna haft ett original Omegaband med originalspänne, är det ofrei som gäller då eller kan man köpa från t.ex. eBay? Det skiljer ju väldigt mycket i pris.
Tänkte mig något i den här stilen: http://www.ebay.com/itm/NEW-OMEGA-1...798069?hash=item4884bfa775:g:R3sAAOSwHmhV8wi5
Funkar det eller är det bara skräp?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack så mycket! Märkte att detta band är lite för stort och dessutom föredrar jag brunt till guldfärgade boetter, så det blir ett nytt band inom de närmsta dagarna. Skulle gärna haft ett original Omegaband med originalspänne, är det ofrei som gäller då eller kan man köpa från t.ex. eBay? Det skiljer ju väldigt mycket i pris.
Tänkte mig något i den här stilen: http://www.ebay.com/itm/NEW-OMEGA-1...798069?hash=item4884bfa775:g:R3sAAOSwHmhV8wi5
Funkar det eller är det bara skräp?
Det är skräp, piratkopia. Jag tycker du skall satsa på äkta krokodil av valfri tillverkare men kanske lägga pengar på ett Omegaspänne? De band som urtillverkarna själva säljer är överprisade. De köper ju in dem från valfri tillverkare med Omegastämpel.
 
Det är skräp, piratkopia. Jag tycker du skall satsa på äkta krokodil av valfri tillverkare men kanske lägga pengar på ett Omegaspänne? De band som urtillverkarna själva säljer är överprisade. De köper ju in dem från valfri tillverkare med Omegastämpel.
Misstänkte detta, skönt att få det bekräftat. Omegaspännet tycker jag är charmigt och det säljs en del på bl.a. Kaplans, så jag gör nog som du säger och köper ett lite finare band och ett Omegaspänne till detta. Några tips på återförsäljare, eller är det bara att traska in på NK eller hos närmaste urmakare?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Misstänkte detta, skönt att få det bekräftat. Omegaspännet tycker jag är charmigt och det säljs en del på bl.a. Kaplans, så jag gör nog som du säger och köper ett lite finare band och ett Omegaspänne till detta. Några tips på återförsäljare, eller är det bara att traska in på NK eller hos närmaste urmakare?
Beror på hur priskänslig du är, du kan spara mycket pengar på att köpa äkta krokodil på nätet, typ ebay. I butik brukar de börja på runt 1000kr (Hirsch) medan du kan hitta i ok kvalitet för 200kr på ebay med lite tålamod. Tycker i vart fall att du skall skippa låtsaskrokodilerna och köpa ett äkta krokodikskinn om det är stilen du är ute efter.
 
Beror på hur priskänslig du är, du kan spara mycket pengar på att köpa äkta krokodil på nätet, typ ebay. I butik brukar de börja på runt 1000kr (Hirsch) medan du kan hitta i ok kvalitet för 200kr på ebay med lite tålamod. Tycker i vart fall att du skall skippa låtsaskrokodilerna och köpa ett äkta krokodikskinn om det är stilen du är ute efter.
Okej, tack för all din hjälp! Ska kolla runt lite på eBay då, annars blir det nog ett Hirsch (hört mycket gott om dessa).
 
Lånar min egen tråd,
Stort grattis @JonatanLarsson :) Ett Hirschband i ödla går på runt 500:- och krokodil går på runt 1000:- men detta är butikspriser och går säkert att hitta lite billigare.
Här är en bild på min Seamaster De Ville från 1965 som var min första vintage.

OSD.jpg
Tack så mycket!
Vilken klocka!! Helt i min smak, var själv sugen på något liknande innan jag bestämde mig för guldboett. Är det originallänk?
 
Topp