• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Omega SM300 Titan

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tvekade rätt mycket om hurvida jag skulle göra en egen paketöppning eller inte. Men jag har inte sett nån Titan variant av SM300 på forumet så varför inte visa upp den i en liten egen pakettråd. :cool:

Jag har tidigare ägt denna klocka fast i stål. Just den suktade jag länge efter och när jag äntligen landade den nångång i början av 2015 så hade jag enbart Rolex i samlingen och Omegan kändes överflödig. Jag fattade aldrig ur bra den var och flippade den..

Men klockan och märket Omega har legat mig varmt om hjärtat och jag har som bekant testat några av deras moderna klockor…Så det har hela tiden funnits med i ”planen” att ha lite Omega i samlingen. På en affärsresa i Wien i dec 2015 hade vi en dag där jag och en kollega bl.a. gjorde stans olika AD:s. Jag fick för fösta gången hålla o känna på en klocka som jag förhoppningsvis kommer få i feb/mars (men det är annan paketöppning). Men det fanns också en massa olika varianter av Omega SM300, stål, titan, guld, titan/guld, stål/guld..mest föll jag för Titanen. Den fejkade patinan mot den blåa sandblästrade tavlan och den blåa bezeln gifte sig så fint. Sedan är känslan av titan nåt speciellt. Lite mörkare än stål, lättare såklart. De polerade ytorna är fina men inte lika framträdande som på stål. En relativt stor klocka 41mm o 14mm ish hög gör sig knappt påmind på handleden tack vare vikten. Jag skulle påstå att detta är en modern dykare som passar lika bra under affärsmötet som på beachen.

Lite specs måste vi ha
Diameter: 41 mm
Material: Boett och länk är i titan
Bezel: Keramisk blå
Tavla: Sandblästrad blå
Gångreserv: 60h
Urverk: Omega 8400 master coaxial
Listpris: 72 200 kr

Nu följer lite bilder. Sorry för mörka bilder. Klockan görs sig inte rättvis i skummet. Kommer bättre bilder framöver.
Omegas nya box är ju ett ordentligt lyft från den gamla röda saken.
NR 3. Mitt nr som mittback (fotboll) ödet?
IMG_7207.JPG
IMG_7208.JPG
IMG_7210.JPG
IMG_7220.JPG
IMG_7221.JPG

På bussen mot stan för en öl
IMG_7218.JPG

Stort tack till Daniel @ROB-1832 för suverän service o som vanligt härligt snack. :omega:
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp