• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Oris Divers Sixty-Five (Basel 2015)

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Provade den förra veckan och tycker helt klart att den är cool. Bra storöek och inget direkt att gnälla på förutom känslan i vridringen men det kan ju vara enbart det exemplaret jag klämde på. Kronan kändes inte heller helt förtroendeingivande om jag ska vara helt ärlig. Cool klocka men lite för högt listpris enligt mig.

Är ganska säker på att det kommer bli en bästsäljare som vi kommer att se mycket av i sommar.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tackar alla, tror list är 18k-ish, kan ej exakta summan, men 1890usd iaf som brukar översättas med att lägga till en nolla.

yonsson, tycker inte kronan är några konstigheter, men vad jag hört så har vissa handlare fått "visningsex" innan de riktiga lev i Norden iaf.
 

par

Patek
2-Faktor
Så jäkla nöjd idag:) Njuter hela tiden, här kommer fler bilder

image.jpeg
image.jpeg
 

Sorubim

Audemars
Gratulerar! Jag har tidigare varit lite tveksam till typsnittet på index, men tycker det ser bättre ut för varje gång jag ser en bild. Speciellt nu när jag såg att typsnittet finns på "originalet".
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Supernice! Grattis!
Tycker Oris har ett mycket lyckat koncept här.
Lagom mycket retro. Index som sticker ut på ett bra sätt enligt mig. Tror dock att många som inte är intresserade av klockor tycker den ser märklig ut. Vilket i och för sig är ett plus enligt mig :angel:
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Lite det jag skrev i mitt inlägg ovan vad jag gillar men den. I helhet tycker jag de gjort en retromodell med lagom mycket retro stuk. De har inte dragit det för långt och gjort index mörkgrå osv. Omega satte ju exempelvis en kritvit sekundvisare på sin 300 modell mesans alla andra visare var "gula". Det är deras avvägning av modernisering och retro som som gör allting så perfekt.

Finishen är på topp, glasets välvning känns påkostat och ger tavlan extra djup och ljusskiftningar. Kronans storlek är kul och vågat. Endel har gett bezelen kritik, jag tycker den är helt okej. Inte subc klass men klart bra för prisklassen.
Bandet är det skönaste jag prövat, extremt mjukt. Lite långt för mig egentligen men det får jag leva med.
Kan ju ha att göra med att seamaster-originalet från 1957 också hade vitfärgad sekundvisare, den bleknar ju inte som lysmassan... :)
 

Hugii

Audemars
Grattis, den är supercool... ska bli intressant att få känna å klämma på den när jag ser den i ett skyltfönster
 
Topp