• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Panerai men inte förrens imorgon ...... men titta gärna in :)

Robbie

Omega
Riktigt underbart kul att att ni fortfarande är intresserade. Ledsen att det inte varit ett mer konstant flöde.
Har faktiskt inte hunnit insupa så mycket som jag hade velat.

Men dock vilken härlig dag det har varit. Men det har varit väldigt tröttsamt, har rest med tåg fram och tillbaka hit och dit, flugit och åkt buss.

Lite Patek-reklam på flygplatsen, hann inte lägga upp bilden tidigare
image.jpeg



Bra fart på tåget till Rom ifrån Florens
image.jpeg


Nu är jag äntligen i hotellrummet i Rom och har passat på att ta lite snabba foton(snudd på så dåliga att jag inte vill lägga upp några) . Vitbalansen är också helt off så färgerna är inte helt 100. Den ser mycket bättre ut live!
20160112212549-02.jpeg
20160112212601.JPG
20160112212606.JPG
IMG_20160112_213330_731.jpg
20160112212626.JPG
20160112212636.JPG


Lite fakta om klockan.
PAM605 är en så kallad boutique Edition. Detta innebär att en viss Paneraimodell enbart säljs av en av Panerais boutiques. En boutique är en av Panerais egna butiker som enbart säljer Panerai-relaterade produkter.

Lite kort om Firenze-boutiquen(finns faktiskt två i Florens), detta är dock Panerai s ursprungsbutik.
https://www.hodinkee.com/articles/photo-report-insides-panerais-flagship-boutique-in-florence

Det har skapats flera boutique-modeller genom åren det som ofta kännetecknar kan vara en speciell logo, speciell kombination, kanske annat materialval etc och de kommer i limiterad upplaga.

PAM605 som jag själv förstod det från början skulle ha skapats i en upplaga av 99st, Q-serien(år 2015). Men de har gjort 99st till i R-serien(år 2016), min är en R-serie. Jag har nummer 56!
Det som skiljer Q och R-serie är att det inte är plexiglas på R-serien vilket jag tycker var lite tråkigt. Fick veta detta idag när jag skulle hämta ut klockan. Enligt de uppgifter som butikschefen hade fått så är det inte planerat för ytterligare serier, vi får se...

PAM605 är i mångt och mycket en PAM372 som är en tidlös återspegling av de ursprungliga Luminor-modellerna. Det som skiljer 372 och 605 är den gråa sunburtstavlan, texten Firenze på tavlan samt att bandet är ett gråfärgat Assolutamente-bandet. Mer läsning om 372
http://www.ablogtowatch.com/panerai-luminor-1950-3-days-review/

Lite data
Model: Luminor 1950 3 Days Acciaio Firenze Boutique Edition
Production Years: 2015-2016
Movement: Calibre P.3000
Power Reserve: 3 Days
Water Resistance: 100m
Dial Color: Anthracite
Bezel: Polished Steel
Case: Polished Steel
Caseback: Exhibition
Crown Protector: Yes
Crystal: 3mm Plexiglas
Diameter: 47mm
Strap/Bracelet: Assolutamente
Lug Width: 26mm
Reference Number: PAM605 PAM00605
Grattis!! Mycket fin klocka! :D @MaziK
 
Topp