• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Panerai

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Stort grattis. Panerai är kul.
Är du OWG i och med denna klocka?
Tycker själv att det känns lite ensamt med bara en klocka och just en Panerai. Måste åtgärda :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till en fin Panerai och tack för en gedigen presentation. Personligen är jag väldigt känslig för allt vad en klocka kommunicerar. Därför vore det kul att få läsa om hur du upplever din relation till denna Panerai i förhållande till din Daytona när du fått landa. Jag har en Panerai och suktade efter din Daytona, därav mitt intresse. Kanske har Daytonabesattheten redan försvunnit på bekostnad av ett ökat intresse för Panerais kronografer? Undrar om det här blev lite luddigt? Hoppas du förstår.


Tack! Tror jag förstod. :)

Både panerai och Daytona är ju i en klass för sig själva. Jag har haft förmånen att testa denna ref:en förut, och den är underbar!

Jämfört med daytonan är denna mer behaglig att se på. Komplikationer i all ära.
Men paneraien är lättare att läsa av snabbt. Daytona är fortfarande på min radar.
Och jag skulle gärna vilja ha en vid ett senare tillfälle. Panerais kronografer är coola, provade en igår faktiskt.
Men, den känns inte lika "rätt" som en Daytona eller en speedmaster när jag tänker på kronografer.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack! Tror jag förstod. :)

Både panerai och Daytona är ju i en klass för sig själva. Jag har haft förmånen att testa denna ref:en förut, och den är underbar!

Jämfört med daytonan är denna mer behaglig att se på. Komplikationer i all ära.
Men paneraien är lättare att läsa av snabbt. Daytona är fortfarande på min radar.
Och jag skulle gärna vilja ha en vid ett senare tillfälle. Panerais kronografer är coola, provade en igår faktiskt.
Men, den känns inte lika "rätt" som en Daytona eller en speedmaster när jag tänker på kronografer.
Tack så mycket för ditt svar som håller dörren öppen för flera kronografer framöver och jag delar din känsla att det är positivt om klockan är lättavläst. Av den anledningen borde Panerai 47 mm vara den äldre generationens absoluta favorit. Personligen är Panerai den enda klockan jag kan läsa av utan glasögon. Jag lever i övertygelsen av att det ligger en 47 mm destro på mitt nattduksbord när jag kommer in på äldreboendet, gärna med 8-dagarsverk om man skulle glömma.
IMG_5107 (1).jpg
 

Freddie L

Panerai
Grattis till ett rejält köp!

Är själv sugen på Panna, men har liksom bara tagit för givet att det måste vara sandvich-dial på den första. Börjar tänka om, 590 är fantastiskt fin!
 
Topp