• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning- Röda druvan

par

Patek
2-Faktor
Grattis till båda nyförvärven. Red Grapen gjorde sig ju ypperligt till mysbyxor :)
Allt passar till mjukis;)


Riktigt fin! Grattis. Sett många fina enstaka bilder från dig, skulle man kunna få se en bild på hela samlingen? :)
Så mycket har jag inte men får väll försöka lösa någon då:)


Önskar att dem släpper en med grön tavla i år!

Grattis :)
Det vore också läckert, den finns ju i 34 och 39 mm
 

par

Patek
2-Faktor
Dumpar ett gäng bild till

IMG_3731.JPG
IMG_3743.JPG

IMG_3738.JPG
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fina klockor @par
MEN DU ÄR JU FÖRBI MELLANMJÖLKSSTÅLROLEX. Herregud vart är världen på väg.
Gör om gör rätt.
(Hälsningar mannen som köpte och försöker sälja Quartz GS :) )
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Den röda tavlan är ju en riktig fullträff! Grattis! Och en sub är ju en... sub...
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Fina klockor @par
MEN DU ÄR JU FÖRBI MELLANMJÖLKSSTÅLROLEX. Herregud vart är världen på väg.
Gör om gör rätt.
(Hälsningar mannen som köpte och försöker sälja Quartz GS :) )
Haha jag är en mellanmjölkskille. Tänkte att credorn är så udda att den nästan väger upp vad fan som helst;)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Har gått och sneglat på att införskaffa någon "Bas-Rolex" att använda utan att man behöver bry sig så mycket.
Så vad skaffar man som går att slita på och funkar till det mesta? Klart att vill man köra safe så funkar ju alltid en subc som slitvarg.

Jag har insett att jag alltid har två krav på en klocka;
1. Den ska gå att bada med 2. Den ska köpas ny
Annars känns det aldrig rätt och klockan flippas efter 1 månad istället för 6 månader:D

Som alltid så skenar ofta budget iväg, det leder oftast till att det blir en dyrare o dyrare modellen än man tänkt sig.Tankesättet "lägger jag bara 10k till så får jag ju en xxxx" osv. Så vad gör man om det ändå ska handlas "billigare" klockor? Jo då köper man två istället. Ett val som är safe och ett mer lite mer udda.


Ja, En av klockorna blev en 114060... Var ju ändå säkert 2-3 år sen jag betade av 3 st på samma år så det kan ju behövas en igen.


Rolex små löjliga stålboxar är ju nästan söta:D
Däremot känns det som den nya versionen med den mer gul-bruna färgen på insidan är av lite högre kvalle än den gamla.

image1-4.JPG
IMG_7065.JPG





Så vad blev det mer då? Jo en OP 116000 Red Grape, den nya tavlan som släpptes under Basel 2014.
Anledningen till valet av just red grape var att jag ville ha något med en starkare färg. Skulle jag ha den som en klocka att använda varje dag hade jag tittat på något annat. Nej den här tavlan är lite mer skrikig, sticker ut mer än något som skulle passa för användande varje dag.

image3.JPG



En riktig skönhet med en fantastisk lyster och massor av liv i

image1-2.JPG



Klassiskt mjukisbyxor shot
image2.JPG




Tavlan upplevs så olika beroende på hur ljuset faller
image1-3.JPG
image2-2.JPG
image3-2.JPG




Tillslut en gruppbild med båda dinkorna. Notera att klockan specas 36mm mot subc:s 40mm. 116000 Bärs däremot lite större än sina 36mm och är exempelvis något större än tex 116200 dels pga kraftigare glasring.

image1.JPG





Modell: 116000 / Oyster Perpetual 36
Typ: Herrklocka, dressmodell
Boett: Borstat/polerat stål
Armband: Borstad oysterlänk som från skillnad till tex 116200 saknar polerade mittlänkar
Verk: Rolex 3130 COSC
Tavla: Red grape
WR: 100m



Trevlig kväll alla

OP tavlan är grym! Grattis till bägge!
 
  • Like
Reactions: par

LJS

Omega
Röd urtavla, inte något man ser varje dag. Hatten av till dig som inte följer strömmen ;)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Grattis!
Kan man köpa och byta runt med tavlor på den modellen?tänke om du valde mellan den och den gröna
 
Topp