• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Rött till jul. I en grön ask.

Compiss

Patek
2-Faktor
Glimrande !!! Underbar och helt klockren ;)
Grattis!

Är det en klocka som kommer att få stanna?
En riktig keeper......
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Men fy faen Jacob:wideyed: ! Skulle säga att den klockan är min absoult största favorit klocka när det gäller vintage, är nog den enda för dagen jag även skulle själv vilja ha i min samling! Härligt att du visar att drömmar kan hållas bvid liv :), ett stort GRATTIS till en underbar klocka...
Tack!
Gläder mig att man kan fresta dig med nånting trots din imponerande kollektion! ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Det där måste ju vara någon sorts ikon-ikon. Tror att det där är vad som ploppar upp i mångas huvuden när vintage kommer på tal. Stort grattis.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hur är det nu med möglet, eller patinan? Vad är det egentligen som är så magiskt? Är det utseendet, eller känslan av att ta del av något som helt troligt sett mycket? Jag har funderat en del på det där. För mig är vintage Rolex en tillbakablick till en tid då dessa klockor verkligen kom till användning i sitt syfte: Som dykarklockor. Eller som hjälpmedel att hålla koll på en extra tidszon, eller bara för att de var mer tåliga än det mesta annat på marknaden.

Numera behöver man ju inte en klocka. Och just därför blir vintage så mycket mera intressant. En vintage Submariner är ju i många stycken ett strålande val.

Grattis!

Mvh A
 
Topp