• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Rolex 1807 - Rokoko-porr. ...Rocco-ko?

Frosse

Cartier
Nice!

Börjar bli farligt här, visst att jag kunde hänga med i SKX007-hetsen och även Datejust-ditton som varit här på KS men undrar vad nästa steg efter DD-partyt är...Paul Newmans für alle? :greedy: :sorry:
 

TicTack

Cartier
Nice!

Börjar bli farligt här, visst att jag kunde hänga med i SKX007-hetsen och även Datejust-ditton som varit här på KS men undrar vad nästa steg efter DD-partyt är...Paul Newmans für alle? :greedy: :sorry:

Nej, Patek.

Jag såg utvecklingen för länge sedan även på klassiska m5forum (eller vad det hette). Efter ett tag hade alla coola där uppgraderat sina M5 till 911 Turbo.
 

Glusch

Cartier
Alltså DD-febern borde nästan uppgraderas till en större smittorisk än ebola, i alla fall på detta forum. Med det sagt må jag väl ändock ta och påpeka att jag är grön av avund för din jäkligt snygga DD. Må som du sa kanske inte vara den absolut snyggaste på KS, men än desto mindre en underbar klocka.
 

TicTack

Cartier
...

Nåväl. Till tonerna av valfritt verk av Klaus Harmony www.klausharmony.com dansar denna Rolex Daydate in i kollektionen:
...

Grattis och fint inlägg. Här kommer lite Klaus Harmony

Nu får du skaffa en tidsenlig bil också, och på samma sätt där välja "top of the line":
jrh19671_b.jpg

RR Camargue.

Listpris 1982:
900 000 SEK + options

Nu kan du få den för XC70-pengar i fint bevarat originalskick:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/rolls-royce-andere-camargue-lhd-bruessel/200952167.html

Samtidigt 1982 kunde du få en
911 Turbo för 247 450 kr + options
eller
245 DL för 56 800 kr + options

Idag börjar en V70 på 289' kr. Och med samma priskvot som då så borde en top of the line RR kosta 4,6 miljoner, vilket de ju ungefär gör.
http://suchen.mobile.de/auto-insera...upe-rrmc-berlin-bespoke-berlin/196369692.html

Så varför inte slå till Jacob? Sälj din moderna bil och "go-70's-luxury" fullt ut!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Den är så jävla cool. Klart den skulle landa runt din retrovänliga handled. Gott!
Jag hade dock hoppats på att hinna se den innan den lämnade storstan. Men tempot är för högt för mig. ;)
För övrigt önskar jag att Rolex designavdelning spårar ur igen. :)
 
Topp