• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Rolex Day-Date Oysterquartz. Ref 19018

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Rolex Day-Date. Vilken fantastisk klocka. Intressant historia. Intressanta modeller. Intressanta historiska ägare.

Min första fastnade för några år sedan och är fortfarande med i samlingen.
https://klocksnack.se/threads/nyinkommen-rolex-day-date-18078-lapis-lazuli.22545/

Har varit ganska nöjd med mitt moderata day-date samlande. Lite lagom sådär.

För det finns alltid personer som tar det lite längre. Riktiga galningar. Tänk damen med 25 katter fast med en marginellt bättre ekonomi. Vem dyker upp i ert innersta medvetande? Jo @Omen såklart. Mannen som redan för ngt år sedan fick kliva långa steg i källaren för att inte trampa på alla DDs som låg och skräpade på det fuktiga jordstampade källargolvet........En sann förebild i jakten på kort bekräftelse räknat i antal likes på ett klockforum!!!! Jag försöker komma i kapp......

Så för att bredda DD-samlandet var jag såklart tvingad att skaffa en till. Klockan jag hittade åkte direkt in på lite spa hos @Nymans Ur 1851 , fick tillbaka den i veckan. Tack Nymans för återigen bra service (jag är ju iofs sjukt trevligt. Och ödmjuk).

Är sanslöst nöjd. Klockan är i fantastiskt skick. Tavlan med sin svarta pyramid är riktigt intressant.

Ref: 19018
År: 1983/1984
Urverk: Ref 5055 (dvs batteridrivet för de som inte greppat det ännu. Tex @yonsson ) :)
Vikt: Ca 150g med samtliga 25 länkbitar

Kolla vad mysigt kantiga!
oq8890.jpg




Och tydligen går de utmärkt att använda när du lite nonchalant elegant ska bestiga någon närbelägen alptopp tillsammans med din polares rektor
RolexOysterquartzad2.jpg


Och är det så att du ska tävla Orkidé-VM förstår ju alla att det bara finns ett val:
oq.jpg



Lite bilder på min klocka:












Nu gäller det bara att vänja sig vid det relativt höga tickandet.

:)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Rolex Day-Date. Vilken fantastisk klocka. Intressant historia. Intressanta modeller. Intressanta historiska ägare.

Min första fastnade för några år sedan och är fortfarande med i samlingen.
https://klocksnack.se/threads/nyinkommen-rolex-day-date-18078-lapis-lazuli.22545/

Har varit ganska nöjd med mitt moderata day-date samlande. Lite lagom sådär.

För det finns alltid personer som tar det lite längre. Riktiga galningar. Tänk damen med 25 katter fast med en marginellt bättre ekonomi. Vem dyker upp i ert innersta medvetande? Jo @Omen såklart. Mannen som redan för ngt år sedan fick kliva långa steg i källaren för att inte trampa på alla DDs som låg och skräpade på det fuktiga jordstampade källargolvet........En sann förebild i jakten på kort bekräftelse räknat i antal likes på ett klockforum!!!! Jag försöker komma i kapp......

Så för att bredda DD-samlandet var jag såklart tvingad att skaffa en till. Klockan jag hittade åkte direkt in på lite spa hos @Nymans Ur 1851 , fick tillbaka den i veckan. Tack Nymans för återigen bra service (jag är ju iofs sjukt trevligt. Och ödmjuk).

Är sanslöst nöjd. Klockan är i fantastiskt skick. Tavlan med sin svarta pyramid är riktigt intressant.

Ref: 19018
År: 1983/1984
Urverk: Ref 5055 (dvs batteridrivet för de som inte greppat det ännu. Tex @yonsson ) :)
Vikt: Ca 150g med samtliga 25 länkbitar

Kolla vad mysigt kantiga!
oq8890.jpg




Och tydligen går de utmärkt att använda när du lite nonchalant elegant ska bestiga någon närbelägen alptopp tillsammans med din polares rektor
RolexOysterquartzad2.jpg


Och är det så att du ska tävla Orkidé-VM förstår ju alla att det bara finns ett val:
oq.jpg



Lite bilder på min klocka:












Nu gäller det bara att vänja sig vid det relativt höga tickandet.

:)
Sitter själv och funderar på om jag ska ha en klassisk DD, eller om man ska gå för quartzen.. Fantastiskt cool tavla på den där du! Grattis!!
 

wotan

Rolex
Rolex Day-Date. Vilken fantastisk klocka. Intressant historia. Intressanta modeller. Intressanta historiska ägare.

Min första fastnade för några år sedan och är fortfarande med i samlingen.
https://klocksnack.se/threads/nyinkommen-rolex-day-date-18078-lapis-lazuli.22545/

Har varit ganska nöjd med mitt moderata day-date samlande. Lite lagom sådär.

För det finns alltid personer som tar det lite längre. Riktiga galningar. Tänk damen med 25 katter fast med en marginellt bättre ekonomi. Vem dyker upp i ert innersta medvetande? Jo @Omen såklart. Mannen som redan för ngt år sedan fick kliva långa steg i källaren för att inte trampa på alla DDs som låg och skräpade på det fuktiga jordstampade källargolvet........En sann förebild i jakten på kort bekräftelse räknat i antal likes på ett klockforum!!!! Jag försöker komma i kapp......

Så för att bredda DD-samlandet var jag såklart tvingad att skaffa en till. Klockan jag hittade åkte direkt in på lite spa hos @Nymans Ur 1851 , fick tillbaka den i veckan. Tack Nymans för återigen bra service (jag är ju iofs sjukt trevligt. Och ödmjuk).

Är sanslöst nöjd. Klockan är i fantastiskt skick. Tavlan med sin svarta pyramid är riktigt intressant.

Ref: 19018
År: 1983/1984
Urverk: Ref 5055 (dvs batteridrivet för de som inte greppat det ännu. Tex @yonsson ) :)
Vikt: Ca 150g med samtliga 25 länkbitar

Kolla vad mysigt kantiga!
oq8890.jpg




Och tydligen går de utmärkt att använda när du lite nonchalant elegant ska bestiga någon närbelägen alptopp tillsammans med din polares rektor
RolexOysterquartzad2.jpg


Och är det så att du ska tävla Orkidé-VM förstår ju alla att det bara finns ett val:
oq.jpg



Lite bilder på min klocka:












Nu gäller det bara att vänja sig vid det relativt höga tickandet.

:)
Urtavlan är grym!
Stort grattis!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Finafisken, gratulerar! Länge varit sugen på en. Har dock aldrig känt på OQ live... Hur jävla högt är tickandet egentligen? Så fort det talas om OQ så talas det om tickandet. :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt kool tavla, grattis!!! Dock ser jag nu vart det hela barkar......du har delat DNA med vår guldgosse......nu har du DD i blodet du med......
 

xTZ

Cartier
Alla dessa otroligt snygga DDs på ks gör det ju inte lättare att hålla sig borta från att skaffa en. står som nr1 på önskelistan. grattis till en sjukt porrig DD! tavlan är sjukt fin!
 
Topp