• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Rolex GMT II (läs tråden innan ni gratulerar)

Tråkigt med så välgjorda kopior.. Men man får väl hoppas att den som köper en fejk sover dåligt om nätterna och har dåligt samvete om dagarna..

Själv skulle jag ha svårt att framstå som någon jag inte är, men vi alla är ju olika... :( :)
 

meo_swe

Audemars
Grattis feeeet klocka
MEN NEEEEEJ! TÄNK. TRYCK. TALA!
IMG_4029575964215.jpeg
 

TicTack

Cartier
Nu sitter jag på min Ipad, men när jag tittar på bilderna så är visarna i rätt ordning? Alltså från tavlan Timvisare, GMT, Minut, Sekund. Detta har jag alltid använt och tipsat folk om för att urskilja kopior då alla ETA urverk har GMT handen längst ner mot tavlan.

Jag blir riktigt orolig om det finns kopior på 3186 urverk?

Det intressanta skulle ju vara att se om de i så fall även lyckats kopiera kronans och verkets funktioner korrekt - vilket väl skulle vara "nytt", vad jag visste så fanns inte sådana fjeks?

1. wind
2. hour jump + date
3. hack - set time


Sedan kan man ju kolla om det skall vara 3185 eller 3186, på certet, typ, och se om GMT-visaren uppför sig som den skall när h-visare hoppas. Gung 3185, ej gung 3186. Sedan kan man ju lära sig hur Rolex askar skall lukta, hur urverket skall låta etc.. Mycket kan göras utan att öppna klockan.





 

Salesmayne

Panerai
Man blir ändå impad över att herrn har lurat ett helt klockforum. Ja nästan iaf. Det är även underhållande hur arga många blev. Klockan är fake, sen är frågan om killen ifråga är fake eller om han spelade er ett spratt. Säljes han kopior så förtjänar han en fysisk tillrättavisning däremot.
 
Topp