• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Rolex GMT II (läs tråden innan ni gratulerar)

plattfot

Rolex
Jag har svårt att tro att en äkta guldRolex ska se ut så här i kanterna. Ser ut som en kass förgyllning.

GMTII_3_-_zps1d2edf51.jpg


Syftar du på spännet är det nog smuts/fett.
Jag tror och hoppas den är OK!
 
  • Like
Reactions: K-S

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Såå..jäkla..trisst...varför?
Kan inte alls relatera då jag är genuint intresserad av klockor och inte av status eller ryggdunkningar..


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

J&B

Omega

Tack för att du uppmärksammade mig på det, orkade inte läsa alla sidorna men nu när jag gjort det skäms jag. Fejk förstår jag bara mig inte på. Vilken jävla pajas man är om man stödjer organiserad brottslighet, försöker visa upp något man inte har och till sist vilken låg självkänsla man måste ha för att vilja utge sig för att ha en sjysst dinka när man vet om att den är gjord av människor under slavliknande förhållanden och ändå motiverar att bära skiten!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Blir bara förvirrad.
Någon som köper fejkklockor och hänger på fejkforum har ju idén om att det inte är värt att köpa äkta. Speciellt om man har en samling fejkklockor.
Finns då ingen som helst anledning att pynta 200k för en guldrolex när en kinakopia för 2.500:- hade sett tillräckligt äkta ut.

Jag säger säger att det är skitsnack, bilderna är inte på hans klocka.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Läser du ens tråden?


Läste DU ens tråden?



Tack för att du uppmärksammade mig på det, orkade inte läsa alla sidorna men nu när jag gjort det skäms jag. Fejk förstår jag bara mig inte på. Vilken jävla pajas man är om man stödjer organiserad brottslighet, försöker visa upp något man inte har och till sist vilken låg självkänsla man måste ha för att vilja utge sig för att ha en sjysst dinka när man vet om att den är gjord av människor under slavliknande förhållanden och ändå motiverar att bära skiten!
 

Målarn

The Steak
Bra, som jag tog upp i mitt tidigare inlägg HÄR avviker TS klocka vid Swiss-texten, dels annorlunda minutmarkeringar, dels placeringen i förhållande till 6-index rektangeln.

Din stämmer överens med Rolex egen bild, vet du om TS variant är en tidigare eller senare Mk?

Jag hade en M serial tillverkad 07, TS har en V serial som kan mycket möjligt vara en 08 men såld 11 som han påstår...
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Jag hade en M serial tillverkad 07, TS har en V serial som kan mycket möjligt vara en 08 men såld 11 som han påstår...
Ok, men är TS-urtavla en accepterad variant? Som vintagenörd har jag ingen koll på hur många varianter på urtavlor som finns för 116718. Att din från 07 stämmer överens med de som säljs idag tyder ju på att det bara finns en variant.
 
Topp