• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Rolex GMT II (läs tråden innan ni gratulerar)

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, det är inte alltid så lätt att se om något är piratkopierat eller ej uppenbarligen? Kan man jämföra med högupplösta bilder på original kan man lista ut det, men...

Dock är jag inne på samma spår som Zed, metallarbetet är inte 100%. Jag vill iaf inte tror att Rolex har denna porighet i sin metall:

GMTII_2_-_zps55bfe788.jpg


Även kronan på kronan ser klassiskt fake ut. Detta tillsammans med @Falcones bilder säger en del. Han lurade ett helt, nåja nästan, forum.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jämför tjockleken på siffrorna på vridringen. Första bilden är trådskaparens, andra är Målarns. "Tänderna" på vridringen verkar mer utskurna på Målarns med.

DSCN9967_-_zps1ad0d3b2.jpg


Målarns:
20130526_180000_zps29da359c.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ja, det är inte alltid så lätt att se om något är piratkopierat eller ej uppenbarligen? Kan man jämföra med högupplösta bilder på original kan man lista ut det, men...

Dock är jag inne på samma spår som Zed, metallarbetet är inte 100%. Jag vill iaf inte tror att Rolex har denna porighet i sin metall:

GMTII_2_-_zps55bfe788.jpg


Även kronan på kronan ser klassiskt fake ut. Detta tillsammans med @Falcones bilder säger en del. Han lurade ett helt, nåja nästan, forum.

Ja alltså Rolex är ju inte nr 1 vad det kommer till urverk men som metallurger är det få som kan slå dem på fingrarna.. Känns otroligt att låset skulle ha den finishen..
 

K-S

Rolex
2-Faktor
PO
Jämför tjockleken på siffrorna på vridringen. Första bilden är trådskaparens, andra är Målarns. "Tänderna" på vridringen verkar mer utskurna på Målarns med.

DSCN9967_-_zps1ad0d3b2.jpg


Målarns:
20130526_180000_zps29da359c.jpg
¨

Påpekade det med taggarna eller tänderna tidigt i tråden! Så ja det stämmer inte.
 

Målarn

The Steak
Ok, men är TS-urtavla en accepterad variant? Som vintagenörd har jag ingen koll på hur många varianter på urtavlor som finns för 116718. Att din från 07 stämmer överens med de som säljs idag tyder ju på att det bara finns en variant.

Såvitt jag vet så finns det bara en variant av tavlan. Kan ej uttala mig om TS tavla, skulle verkligen vilja se den med egna ögon och jämföra mot en som jag vet är garanterat äkta.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har ingen möjlighet att se om den är äkta eller inte, men jag blev lite "dumförklarad" i en annan tråd där jag påpekade att det finns replikor/kopior som är väldigt väldigt svåra att urskilja om man inte öppnar klockan. Man skulle inte spä på myten om att det fanns "välgjorda" kopior, det var minsann inga problem att se skillnad. Om den här nu är oäkta så verkar piraterna tyvärr ha kommit långt i sin utveckling.
 

demondave

Rolex
Nu sitter dem på fejkforumet och jublar om att klockan passerade och att 99,9% inte ser någon skillnad så varför betala premium ;) haha

Den gubben gick inte ;) Mycket lärdom att dra här. Ogillar skarpt fejk, speciellt i den prisklassen.

TS har postat massa bilder från semestrande och annat på fejkforumet. Nån som ids gräva efter identitet? Upptagen av jobb nu, och mina grävskills stannar nog vid ett par skrämdumpar på ipaden.

Inte för tjära och fjädrar, men skadar ju inte att göra personen och klockan googlingsbar. Finns ju även angivet en påstådd handlate. Kanske till och med något Rolex's varumärkesavdelning är intresserade av.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har ingen möjlighet att se om den är äkta eller inte, men jag blev lite "dumförklarad" i en annan tråd där jag påpekade att det finns replikor/kopior som är väldigt väldigt svåra att urskilja om man inte öppnar klockan. Man skulle inte spä på myten om att det fanns "välgjorda" kopior, det var minsann inga problem att se skillnad. Om den här nu är oäkta så verkar piraterna tyvärr ha kommit långt i sin utveckling.

Det är en viss skillnad på bild och att ha den i handen...
 
Topp