• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning; Rolex Sophia Loren eller som dom flesta kanske känner till den som...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag är precis lika petig som du är när det gäller detaljerna. Klockans skick är ju naturligtvis viktigast, men riktigt nöjd blir jag bara om det är full set in i minsta detalj.
Kan sitta i flera timmar och läsa manualer och studera klisterlappar och hang tags, så lite tokig är man nog :). Stort grattis och tack för trevlig läsning!

Tack sonm faen @Nicklas.S, Hehe...ja du är en av få här på forumet som älskar detaljer lika mycket som jag tror jag, tyvärr så är ingen av dessa Feta damer helt 100 när det kommer till tillbehören/detaljerna, men, men jag överlever det nog, även om det är knappt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ångrar nog alla jag sålt igenom åren särskilt det första fullsetet jag köpte på kaplans för typ 20k men på den tiden trodde en del att 16760 inte ens fanns

jag har iofs kvar länken ifrån din fredrik så jag har typ en halv 16760 :clown:

Har för mig att du köpte något trevligt exemplar från någon gubbe på blocket också för länge sedan som var i ett helt orört och oservat skick!
 

poormans

Rolex
japp det stämmer, den var sjukt fin men tyvärr hade den boxar ifrån en DJ, tror det typ 2007, den kostade 25k, minns det i och med att jag klippte en 16800 med boxar och papper samma dag även den för 25k, det var fan bättre förr massor med billiga klockor på blocket och en daytona 6263 kostade under 100k:)

här är en bild på dem samt lite annat kul jag hade då tror OQ var ett fullset R-serie med OQ-boxar
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
japp det stämmer, den var sjukt fin men tyvärr hade den boxar ifrån en DJ, tror det typ 2007, den kostade 25k, minns det i och med att jag klippte en 16800 med boxar och papper samma dag även den för 25k, det var fan bättre förr massor med billiga klockor på blocket och en daytona 6263 kostade under 100k:)

här är en bild på dem samt lite annat kul jag hade då tror OQ var ett fullset R-serie med OQ-boxar


Visst fan var det bättre förr, synd bara att man inte handlade vintage på den tiden som var extremt billig i jämförelse mot vad du får betala idag. Då vid 2000 så ville knappt någon ha, 1675or, 1680, 16550r osv. Många som gick billigt som faen på kaplans kommer jag ihåg...
 

Simpatico

Rolex
Ända in kaklet va bra. Helt underbart.
Snyggt fångat och med en imponerande tålmodighet så har du nu tre.
Stort grattis till tre fina damer varav den sist inkomna är ju fulländad.
Kamelen tar vi en annan dag.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ända in kaklet va bra. Helt underbart.
Snyggt fångat och med en imponerande tålmodighet så har du nu tre.
Stort grattis till tre fina damer varav den sist inkomna är ju fulländad.
Kamelen tar vi en annan dag.

Tackar! Det gör vi :D, om det inte visar sig att någon sitter och trycker på en Camel SUPERCHRONO med vit tavla förstås :p!
 

poormans

Rolex
Visst fan var det bättre förr, synd bara att man inte handlade vintage på den tiden som var extremt billig i jämförelse mot vad du får betala idag. Då vid 2000 så ville knappt någon ha, 1675or, 1680, 16550r osv. Många som gick billigt som faen på kaplans kommer jag ihåg...
skoja inte min första rolex var just en 16800 med glossy dial och boxar/cert sålde den för 22k för jag ville ha en med SEL länk
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Både stört och samtidigt roligt att ha tre st likadana klockor :D Hoppas att du blir nöjd vare sig du behåller alla eller bara en!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag är nöjd, dock så kan det tänkas att jag byter ut någon av dubbletterna, för att ta in en 16610LV av tidigare slag, men det återstår och se hur det blir med den biten.
 

corbendallasx

Friends of KS
Man får gratulera. Intressant att se hur olika patina dom har. Är det stor åldersskillnad på dom? Den "nya" är ju betydligt mer gulnad än dom andra två.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Man får gratulera. Intressant att se hur olika patina dom har. Är det stor åldersskillnad på dom? Den "nya" är ju betydligt mer gulnad än dom andra två.

Den längst till vänster är från ca: 87, men såld 88, dom två anda damerna är från 84-85, och båda är sålda 1986, varför den senaste är så gulgrön i index har jag inget bra svar på, eventuellt kan det bero på att den blivit fuktig då även tavlan inte är helt 100.
13-jpg.218499
 
Topp