• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Seiko 6139-6002 SILVERDIAL

Compiss

Patek
2-Faktor
Ibland kan dåliga bilder vara bra. Eller?

Jo i detta fall var det nog så. Denna chansning gick hem och det blev full pott.
Säljaren på Tradera hade lagt ut en bild likt en av de värsta vi sett här på K&S, man såg knappt var det var för klocka. Dessutom låg den tillsammans med fyra andra mindre intressanta ur samt att det stod att klockan inte fungerade.

Kontaktade säljaren och bad om bilder för jag hade väl sett rätt.....visst sjutton låg där en 6139 med silvertavla.....
IMG_3473.jpg


Bilderna skickades snabbt och visst var det en silvertavla, skicket...nja det var väl sådär...eller var det bara märken i glaset?
Svårt att avgöra men oavsett så var den helt klart intressant.
IMG_3327.JPG
IMG_3328.JPG


Auktionen avslutades och jag hade sagt till min kära att den klockan skulle in i samlingen, kosta vad det kosta vill och det slutade gott.

Jag vet att några till här på KS högg på den med bud och det är här jag menar att de dåliga bilderna var nog räddningen. Tror inte många såg var det var som låg där, eller så såg de och inte vågade chansa, för hur ofta ser man en 6139 med silvertavla gå på auktion över huvudtaget?

Visst, det finns på eBay, men ofta, väldigt ofta så är den ihopsatt med am-delar.

Hmmmm.... är denna också en am-delsklocka?

Jag skickade bilder till några mkt seikokunniga ute i vida världen och fick bekräftat av samtliga att klockan är helt orginal, vilket kändes otroligt skönt.

Efter avslutad auktion var där några dagar av spänning, hopp och förväntan innan paketet slutligen dök upp i Stockholm.

IMG_3439.JPG


IMG_3441.JPG
IMG_3443.JPG
IMG_3447.JPG
IMG_3454.JPG


IMG_3468.JPG
IMG_3469.JPG
IMG_3470.JPG
IMG_3471.JPG

IMG_3451.JPG


IMG_1975.JPG
IMG_1977.JPG
IMG_1979.JPG
IMG_1983.JPG
IMG_1981.JPG


Klockan är sjukt fin, glaset lite skadat men tavla och boetten är fantastisk. Visst är boetten sliten men ser orörd ut, tavlan finns inte ett märke på. Så vad skall man säga:)
Jag är superglad över detta tillskott i samlingen som växer med ytterst fina exemplar.

Tack för mig och att ni läste igenom inlägget
Trevlig helg på er alla!

Spec:
Seiko 6139-6002 / oktober 1972
42mm
19mm luggs
Day/date/chronograf
 

Bilagor

  • IMG_3444.JPG
    IMG_3444.JPG
    240.8 KB · Visningar: 35
  • IMG_3448.JPG
    IMG_3448.JPG
    202 KB · Visningar: 33
Senast ändrad:

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grattis!! Inre vridningen ser ju också ut att vara som ny, inte vanligt som jag förstått det
 

mps

Cartier
Du som knep den ;)
Tänkte bjuda men drog mig för det.
Säljaren skrev om oviss funktion på chronon, har jag för mig.
Funkade bra?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du som knep den ;)
Tänkte bjuda men drog mig för det.
Säljaren skrev om oviss funktion på chronon, har jag för mig.
Funkade bra?
Ja, jag fick faktiskt tips från några här på ks om att det låg en silver 6139a ute på Tradera. När jag såg bilden så ser man inte riktigt vad det var men jag kontaktade säljaren och fick lite mer info och bilder. Klockan fungerar inte alls men är i jättefint yttre skick så det var bara att hugga den:)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Ibland kan dåliga bilder vara bra. Eller?

Jo i detta fall var det nog så. Denna chansning gick hem och det blev full pott.
Säljaren på Tradera hade lagt ut en bild likt en av de värsta vi sett här på K&S, man såg knappt var det var för klocka. Dessutom låg den tillsammans med fyra andra mindre intressanta ur samt att det stod att klockan inte fungerade.

Kontaktade säljaren och bad om bilder för jag hade väl sett rätt.....visst sjutton låg där en 6139 med silvertavla.....
IMG_3473.jpg


Bilderna skickades snabbt och visst var det en silvertavla, skicket...nja det var väl sådär...eller var det bara märken i glaset?
Svårt att avgöra men oavsett så var den helt klart intressant.
IMG_3327.JPG
IMG_3328.JPG


Auktionen avslutades och jag hade sagt till min kära att den klockan skulle in i samlingen, kosta vad det kosta vill och det slutade gott.

Jag vet att några till här på KS högg på den med bud och det är här jag menar att de dåliga bilderna var nog räddningen. Tror inte många såg var det var som låg där, eller så såg de och inte vågade chansa, för hur ofta ser man en 6139 med silvertavla gå på auktion över huvudtaget?

Visst, det finns på eBay, men ofta, väldigt ofta så är den ihopsatt med am-delar.

Hmmmm.... är denna också en am-delsklocka?

Jag skickade bilder till några mkt seikokunniga ute i vida världen och fick bekräftat av samtliga att klockan är helt orginal, vilket kändes otroligt skönt.

Efter avslutad auktion var där några dagar av spänning, hopp och förväntan innan paketet slutligen dök upp i Stockholm.

IMG_3439.JPG


IMG_3441.JPG
IMG_3443.JPG
IMG_3447.JPG
IMG_3454.JPG


IMG_3468.JPG
IMG_3469.JPG
IMG_3470.JPG
IMG_3471.JPG

IMG_3451.JPG


IMG_1975.JPG
IMG_1977.JPG
IMG_1979.JPG
IMG_1983.JPG
IMG_1981.JPG


Klockan är sjukt fin, glaset lite skadat men tavla och boetten är fantastisk. Visst är boetten sliten men ser orörd ut, tavlan finns inte ett märke på. Så vad skall man säga:)
Jag är superglad över detta tillskott i samlingen som växer med ytterst fina exemplar.

Tack för mig och att ni läste igenom inlägget
Trevlig helg på er alla!

Spec:
Seiko 6139-6002 / oktober 1972
42mm
19mm luggs
Day/date/chronograf

Skön öppning, kul att den hamnade rätt. Stort grattis!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Grattis!! Inre vridningen ser ju också ut att vara som ny, inte vanligt som jag förstått det


Tack :):):)
Nej den brukar slitas i vart fall blekas men detta ex var en fullträff, trots att den inte går. Kanske var så att den slutade funka för många år sedan och legat i någon låda. Därav den ej blekta ringen...
 
Topp