• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Sommarklockan

marlun

Rolex
Ni som läste min förra paketöppningstråd vet vad som gäller. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-tudor.48281/

Ni som inte vill gräva i det förflutna får en kort sammanfattning om vem marlun27 är:
Jag är en pojke på 16 år med två stora intressen, klockor och bilar. Jag har snöat in mig totalt på dessa intressen och spenderar väldigt mycket tid på detta forum. Jag skriver inte speciellt mycket men jag läser det mesta. Jag har sedan ett år tillbaka jobbat extra på ett ställe där jag jobbar efter skolan och på helgerna. Där tar jag emot kunder och snackar bilar. En stor del av pengarna jag tjänar går till burgare och nästa klocka.

image.jpeg


Jag köpte min Tudor Black Bay i julas och är fortfarande väldigt nöjd med den. Jag har en vision att bygga upp en samling på sikt och Tudorn ska vara beatern i samlingen. Jag hoppades till en början att jag skulle vara OWG längre, men ungefär fyra månader efter köpet kom suget efter nytt. Jag är ganska taktisk med mina inköp och slösar inte pengar hejvilt så det fanns därför ingen anledning att inte planera in ett klockköp. Jag ville ha en dressad klocka som jag kan ha på jobbet utan att det ser konstigt ut. Jag tycker inte att Tudorn passar bra till kostym, den är alldeles för robust.

image.jpeg


Grym vardagsklocka dock. Den är allsidig och jag bär den ofta på olika nato-band. Den är även diskret nog för att gå runt med i skolan. På tal om skolan, snart går jag ut nian. Tänkte gå ekonomilinjen på gymnasiet så jag lär mig hur jag ska finansiera mina framtida klockköp på bästa sätt.

Nog med myspratandet, vi har ju ett paket att öppna!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Sorry för de dåliga mobilbilderna
image.jpeg

De kommer nog komplettera varandra bra
image.jpeg


Klocka: Rolex Datejust
Refnummer: 1603
Urverk: Självuppdragande
Gubbhetsfaktor: Högst oklar
Anledning till att man måste skriva spec: Ännu mer oklar

image.jpeg

Den gör sig bäst ute i solljuset
image.jpeg

Tavlan blir nästan champagnefärgad i vissa vinklar. Vackert!

Så det blev alltså en Rolex Datejust 1603. Jag tycker inte att urtavlorna på de femsiffriga modellerna är lika roliga och jag tycker om plexiglaset på de fyrsiffriga vilket bidrog till att jag slog till på just en sådan. Datejust är en av de få modeller som jag föredrar som vintage. Brukar generellt föredra modernare klockor men inte i detta fallet. Graalen är Day Date. 36:an förstås. Med is på tavlan. Kommer att sova gott den natten då jag lägger till en Day Date till samlingen.

När jag har er uppmärksamhet tänkte jag passa på att annonsera mitt intresse att hänga med på GTG om det är i Stockholmsområdet. Jag har alldeles för få personer att ventilera mina klocktankar med.

Trevlig sommar!
/ Martin
 
Senast ändrad:

Niklas

Rolex
2-Faktor
Grattis till ett perfekt komplement till din BB!
Tänk om man ändå hade haft din framförhållning när man var tonåring..
Vad många roliga klockor man hade kunnat ha istället för att ha busat bort alla pengar nästan innan de ens var i fickan.
Återigen grattis :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med föregående, grymt imponerande att ha dessa klockor i såpass ung ålder och dessutom knegat ihop dem själv! Gratulerar!
 

N.Bathes

Cartier
Ni som läste min förra paketöppningstråd vet vad som gäller. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-tudor.48281/

Ni som inte vill gräva i det förflutna får en kort sammanfattning om vem marlun27 är:
Jag är en pojke på 16 år med två stora intressen, klockor och bilar. Jag har snöat in mig totalt på dessa intressen och spenderar väldigt mycket tid på detta forum. Jag skriver inte speciellt mycket men jag läser det mesta. Jag har sedan ett år tillbaka jobbat extra på ett ställe där jag jobbar efter skolan och på helgerna. Där tar jag emot kunder och snackar bilar. En stor del av pengarna jag tjänar går till burgare och nästa klocka.

image.jpeg


Jag köpte min Tudor Black Bay i julas och är fortfarande väldigt nöjd med den. Jag har en vision att bygga upp en samling på sikt och Tudorn ska vara beatern i samlingen. Jag hoppades till en början att jag skulle vara OWG längre, men ungefär fyra månader efter köpet kom suget efter nytt. Jag är ganska taktisk med mina inköp och slösar inte pengar hejvilt så det fanns därför ingen anledning att inte planera in ett klockköp. Jag ville ha en dressad klocka som jag kan ha på jobbet utan att det ser konstigt ut. Jag tycker inte att Tudorn passar bra till kostym, den är alldeles för robust.

image.jpeg


Grym vardagsklocka dock. Den är allsidig och jag bär den ofta på olika nato-band. Den är även diskret nog för att gå runt med i skolan. På tal om skolan, snart går jag ut nian. Tänkte gå ekonomilinjen på gymnasiet så jag lär mig hur jag ska finansiera mina framtida klockköp på bästa sätt.

Nog med myspratandet, vi har ju ett paket att öppna!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Sorry för de dåliga mobilbilderna
image.jpeg

De kommer nog komplettera varandra bra
image.jpeg


Klocka: Rolex Datejust
Refnummer: 1603
Urverk: Självuppdragande
Gubbhetsfaktor: Högst oklar
Anledning till att man måste skriva spec: Ännu mer oklar

image.jpeg

Den gör sig bäst ute i solljuset
image.jpeg

Tavlan blir nästan champagnefärgad i vissa vinklar. Vackert!

Så det blev alltså en Rolex Datejust 1603. Jag tycker inte att urtavlorna på de femsiffriga modellerna är lika roliga och jag tycker om plexiglaset på de fyrsiffriga vilket bidrog till att jag slog till på just en sådan. Datejust är en av de få modeller som jag föredrar som vintage. Brukar generellt föredra modernare klockor men inte i detta fallet. Graalen är Day Date. 36:an förstås. Med is på tavlan. Kommer att sova gott den natten då jag lägger till en Day Date till samlingen.

När jag har er uppmärksamhet tänkte jag passa på att annonsera mitt intresse att hänga med på GTG om det är i Stockholmsområdet. Jag har alldeles för få personer att ventilera mina klocktankar med.

Trevlig sommar!
/ Martin
Kul läsning
Grattis till klockan!!!!
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Försöker komma på vad fasen jag la mina pengar på när jag var 16... Lätt att vara efterklok!
Stort grattis! =)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Snyggt @marlun27, trådar som denna får mig som gubbe (nåja; -70-talist i alla fall) att bygga upp en förnyad tro på ungdomen!

Fin-fina klockor som perfekt kompletterar varandra!
Lycka till framöver med skola, karriär och klockköp, har en känsla av att det kommer att bli hellt ok framöver... :cool:
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jätteroligt att läsa och en ascool klocka för en sextonåring!
Jobbar på ett gymnasium och jag kan nästan garantera att jag aldrig kommer få se en elev med en så fin klocka!
Stort grattis!
 
Topp