• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, steget in i finrummet!

Richie

Audemars
2-Faktor
För ca 1,5år sedan ägde jag endast en Gant och en Armaniklocka, men kände mig inte riktigt nöjd trots allt..
Åkte till närmsta Stjärnurmakarna och kikade och föll ganska snabbt för en Certina DS Action Diver! hem och googlade på modellen och hittade på någon vänster in här på forumet, lyckades läsa mig till att detta var en bra "första-klocka" så det var bara till att slå till, 5,5k var trots allt "mycket" för en klocka med tanke på att mina tidigare endast kostat ca 1500-2000.
IMG_1225.JPG


Efter detta köpet och besöket på forumet var jag fast! alla dessa bilder på sjukt fina klockor gör ju en inte mindre sugen på att uppgradera sig, så efter några månaders surfande här på KS kom jag över en begagnad Breitling Steelfish här på K&S.. Förde över 20k till en fritt främmande person för att sedan olidligt vänta i några dagar innan den dök upp på det lokala postkontoret! 20k för en jäkla klocka var ju helt galet?! nu fick det väl vara bra där?
IMG_1374.JPG


Efter några månaders användande av stålfisken kom jag fram till att denna var något för topptung för mina klena armar så den fick vandra vidare! vid detta laget hade jag även blivit så fartblind av priser på klockor (tack igen KS) så jag började spana efter Rolex.

114060,116610LN eller 216570? vad skall man satsa på? egentligen var ju 116613LB drömmen men inte kan jag lägga nästan 100k på en klocka? 50' var ju mer än tillräckligt mycket pengar.

114060 gick bort pga avsaknaden av datum, även 216570 gick bort eftersom jag läst så mycket bra om den keramiska ringen och det nya glidelock och egentligen ville jag ju ha en riktigt dykare!
Kvar stod jag med 116610 som val, åkte och kollade och kände på en men kom fram till att denna kommer bli för lik min beater (Certinan) varför lägga ca 60k på en klocka som kommer vara väldigt likvärdig(nåja,utseendemässigt åtminstone) min andra klocka som kostade en tiondel.
Visst finns det Hulken också men Grönt är ingen personlig favorit så även denna gick bort.

Märk väl att detta tog mig nästan ett helt år att komma fram till, så under denna tiden hade jag hunnit spara en hel del mer pengar än jag hade räknat med.
Efter en jäkla massa velande fram och tillbaka bestämde jag senast igår att jag skulle köpa drömklockan istället, go big or go home! jag kommer bara ångra mig annars.

Sagt och gjort, igår bokade jag biljetter till huvudstaden!

Så imorse satte jag mig i bilen och körde till flygplatsen i Malmö
IMG_2129.JPG



Det bjöds på java och tilltugg på flyget!
IMG_2133.JPG



Fin utsikt!

IMG_2132.JPG


När jag väl landat på Bromma så träffade upp en väldigt trevlig säljare från forumet och det blev affär direkt!
IMG_2134.JPG
IMG_2135.JPG
IMG_2136.JPG
IMG_2137.JPG



Klockan i sig behöver väl egentligen ingen vidare beskrivning på detta forumet men för att följa regelverket:

Rolex Submariner 116613LB
MODEL CASE
Oyster, 40 mm, steel and yellow gold

OYSTER ARCHITECTURE
Monobloc middle case, screw-down case back and winding crown

DIAMETER
40 mm

MATERIAL
Yellow Rolesor - combination of 904L steel and 18 ct yellow gold

BEZEL
Unidirectional rotatable 60-minute graduated, scratch-resistant Cerachrom insert in ceramic, numerals and graduations coated in gold

WINDING CROWN
Screw-down, Triplock triple waterproofness system

CRYSTAL
Scratch-resistant sapphire, Cyclops lens over the date

WATER-RESISTANCE
Waterproof to 300 metres / 1,000 feet

CALIBRE
3135, Manufacture Rolex


Tack till er som tagit er tiden att läsa ända hit, nu avnjuter jag och min nya klocka en kall öl medans jag inväntar planet hem till Malmö igen!
IMG_2138.JPG
 

MånsT

Rolex
Först och främst; gratulerar! Lustigt att man känner igen sig i det du berättar, först är 5000 mycket pengar för en klocka men taket för rimlighet höjs hela tiden.
 

Hawk100

Rolex
Ha ha ha!!!
Vilken grym utveckling! Visst är det härligt men jobbigt när man väl blivit fast? Blir spännande att läsa vad nästa mål blir.... (Även om du tror att du nu hittat din slutgiltiga klocka.)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Först och främst; gratulerar! Lustigt att man känner igen sig i det du berättar, först är 5000 mycket pengar för en klocka men taket för rimlighet höjs hela tiden.
Haha! tänker man efter känns det helt orimligt att lägga dessa summor, men man har ju blivit rätt avtrubbad sen man blev medlem här :)

Ha ha ha!!!
Vilken grym utveckling! Visst är det härligt men jobbigt när man väl blivit fast? Blir spännande att läsa vad nästa mål blir.... (Även om du tror att du nu hittat din slutgiltiga klocka.)
För tillfället känner jag mig sjukt nöjd! men jag har ju sett många andra medlemmar skriva detta och vi ser ju hur det gått där.. :D
 
Topp