• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: The one and only Mr GMT

galácticon

Patek
2-Faktor
Grattis, och välkommen i familjen. 16710 är en fantastisk klocka. Köpte min på min födelsedag för två år sen, och den stannar. Detta trots att jag fått en hel del propåer att sälja =)
PSX_20160517_101623.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En Rolex GMT är aldrig fel oavsett vilken referens det är på den, ett stort GRATTIS till både klockan och och det kommande bröllopet!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Efter ett par månaders väntande så var det äntligen dags att utöka klocksamlingen lite med en utav mina graal klockor.
I all hetts med helrenovering och bröllopsplanering för en av de stora dagarna i ens liv så vart det både lite tid över samt ett par kronor över för en Bröllops present ifrån min blivande fru. Med tanke på att kvinnan alltid får en fin och dyr ring så tycker jag att det inte är mer än rätt att mannen får i alla fall en klocka i gengäld :p

Resan började ifrån Linköping mot våran kära huvudstad och tog nästan 2,5 timma pga vägbyggen och trafik när vi väl kom fram. Efter måååånga svordomar och irritation så kom vi äntligen fram till säljarens adress vilket var en återvändsgränd mitt i stan. Lite halv skraj och orolig med tanke på alla rån etc men hade i alla fall en kompis som följde med som sällskap vilket underlättade lite.
När säljaren väl kom så var det inga som helst problem. Klockan var som beskriven och från inspektion till betalning tog det väl mindre än 10min.

Så på vägen när vi stannade för att ta en liten paus så passade jag på att ta ett par bilder.

Klockan är en Rolex Master II 16710 ifrån 1990 (min blivande frus födelse år)
Fin service historik, original blekt pepsi bezel, nyare svart bezel och en otroligt fin jubilee länk med minimal stretch.
Inget cert eller kvitto till men en fin inre och yttre box följde med.

Klockan är verkligen i jätte fint skick och kan inget annat säga än att jag är otroligt nöjd! :D

Här kommer lite bilder :)
IMG_0124.JPG


IMG_0106.JPG
IMG_0108.JPG
IMG_0112.JPG

GMT är alltid rätt, grattis!
 

kalufsen

Panerai
Efter ett par månaders väntande så var det äntligen dags att utöka klocksamlingen lite med en utav mina graal klockor.
I all hetts med helrenovering och bröllopsplanering för en av de stora dagarna i ens liv så vart det både lite tid över samt ett par kronor över för en Bröllops present ifrån min blivande fru. Med tanke på att kvinnan alltid får en fin och dyr ring så tycker jag att det inte är mer än rätt att mannen får i alla fall en klocka i gengäld :p

Resan började ifrån Linköping mot våran kära huvudstad och tog nästan 2,5 timma pga vägbyggen och trafik när vi väl kom fram. Efter måååånga svordomar och irritation så kom vi äntligen fram till säljarens adress vilket var en återvändsgränd mitt i stan. Lite halv skraj och orolig med tanke på alla rån etc men hade i alla fall en kompis som följde med som sällskap vilket underlättade lite.
När säljaren väl kom så var det inga som helst problem. Klockan var som beskriven och från inspektion till betalning tog det väl mindre än 10min.

Så på vägen när vi stannade för att ta en liten paus så passade jag på att ta ett par bilder.

Klockan är en Rolex Master II 16710 ifrån 1990 (min blivande frus födelse år)
Fin service historik, original blekt pepsi bezel, nyare svart bezel och en otroligt fin jubilee länk med minimal stretch.
Inget cert eller kvitto till men en fin inre och yttre box följde med.

Klockan är verkligen i jätte fint skick och kan inget annat säga än att jag är otroligt nöjd! :D

Här kommer lite bilder :)
IMG_0124.JPG


IMG_0106.JPG
IMG_0108.JPG
IMG_0112.JPG
Grattis!
 

Nero13

Panerai
Grattis! :)

Vill också ha en pepsi! :( Såg att Jälmers har en till salu, men 57 000 pengar utan box och cert känns lite högt?
Jag kollade på den också men dena föll mig mer i smaken med sin patinerade bezel och jubilee länk.
Jag sket i ifall det var Cert och Box med då detta är en klocka som jag aldrig kommer att sälja. Men om man ska sälja klockan då kan det vara bra att ha det då många kanske vill ha det till. Och det höjer ju värdet en aning på klockan ju mer av sakerna man har. Men den som jälmer har ser riktigt bra ut dok är bezeln helt ny och inte original :)
.
 
Jag kollade på den också men dena föll mig mer i smaken med sin patinerade bezel och jubilee länk.
Jag sket i ifall det var Cert och Box med då detta är en klocka som jag aldrig kommer att sälja. Men om man ska sälja klockan då kan det vara bra att ha det då många kanske vill ha det till. Och det höjer ju värdet en aning på klockan ju mer av sakerna man har. Men den som jälmer har ser riktigt bra ut dok är bezeln helt ny och inte original :)
.
Nej det är ju just det! Kommer man sälja eller inte.. troligtvis ej förrän man är pensionär och då har ju troligtvis klockan blivit lite mer värdefull ändå.

I övrigt är ju jubileelänken väldans trevlig! Likaså din åldrade bezel!

Tror allt jag håller mig tills något trevligare dyker upp :) Grattis ännu en gång!
 
Topp