• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - there will be many like it, but this one is mine.[VC]

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På PPs 324 verk som sitter i bl.a. 5711 och 5167 går det i många fall att stoppa sekundvisaren genom att mycket sakta vrida kronan åt fel håll.
På den 5711 jag hade som nu @k0ltrasten har var det ganska svårt att få det att fungera. Kanske har blivit lättare med tiden? :)
På min nuvarande 5167 så är det enkelt att stoppa sekundvisaren med samma manöver.
Kul info, tackar! SEIKO har haft det som en "feature" på vissa urverk väldigt länge. Misstänker att det är en "positiv effekt på ett problem". :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
På PPs 324 verk som sitter i bl.a. 5711 och 5167 går det i många fall att stoppa sekundvisaren genom att mycket sakta vrida kronan åt fel håll.
På den 5711 jag hade som nu @k0ltrasten har var det ganska svårt att få det att fungera. Kanske har blivit lättare med tiden? :)
På min nuvarande 5167 så är det enkelt att stoppa sekundvisaren med samma manöver.
Samma på 5712.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nu tycker väl jag det är rätt stor skillnad att påpeka att någon har en osmaklig avatar mot att spekulera i att någon trollar och är direkt elak utan att veta om vem det egentligen är. Kanske bara är jag. Vi kan ta detta på PM om du vill.
No need for that.
Kan bara konstatera att det är trist att hänga ut folk på tork men till viss del utelämna att man gjort samma sak. Antingen är man konsekvent eller så låter man helt enkelt bli, aiiigth.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Grym stort grattis!

Måste köra lite OT :D

"Are you quitting on me? Well, are you? Then quit, you slimy fucking walrus-looking piece of shit! Get the fuck off of my obstacle! Get the fuck down off of my obstacle! NOW! MOVE IT! Or I'm going to rip your balls off, so you cannot contaminate the rest of the world! I will motivate you, Private Pyle, IF IT SHORT-DICKS EVERY CANNIBAL ON THE CONGO!"
 
Topp