• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - tillbaka till rötterna

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag förfaller sällan till nostalgi. Visst gillar jag retro, men det är inte samma sak som att tycka att ens bästa tid har varit. Dock kom jag av ingen anledning alls häromkvällen att tänka på där allt började. Den första. Den där som väckte klockintresset till att börja med.

Snabbspola tillbaka till högstadiet. Jag var aldrig den coolaste katten på skolgården, men jag hade alltid ett visst mått av stilmedvetenhet. När alla andra sportade digitalur (gärna med miniräknare) så ville jag ha något med mer stil. Det fanns ju nu ett nytt märke som var ordentligt hippt...

Tillbaka till nutid. Snabb trålning i bukten gav föga, men kolla den där länken till tratten. Är det verkligen...?

Sen kom en avi.

image.jpeg

Ut i vårsolen med färg på armen.

image.jpeg

Sällskapet var föga upphetsat.

image.jpeg

Djefla stort paket givet vad jag visste var i det.

image.jpeg

Tejpextrrrrrravaganza. Tur att jag tog med lilla verktygslådan i fickformat.

image.jpeg

En adventsstjärna?!?

image.jpeg

Åsså litta mer emballage.

image.jpeg

Nu jäklar. I trettio år har den legat oanvänd och väntat på mig.

image.jpeg

Och så det obligatoriska vristskottet.

Så, här är den nu. En Swatch Techno-Sphere från kollektionen 1985. Mitt första ex köpte jag för julklappspengar under mellandagarna julen 1985, och nu landade ett helt nytt och oanvänt ex på armen 30 år senare. Nu blev jag ju lite sugen på att lyssna på Imperiet av någon anledning...
 
Topp