• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning. Utomlands beater!

Danielle

Panerai
Behövde en riktigt beater i min samling. Dom flesta köper en Seiko SKX009/007 i budgeten 1000-2000kr, men den är förmodligen för stor för mig med sina 42mm. Så det blev denna tillslut. En klocka som även passar bra nu eftersom att vi ska fara till Rhodos i tre veckor.

qWTpLue.jpg

ZnvCjdH.jpg

s4hoiVE.jpg

SVZrTAp.jpg


Efter lite letande hitta jag en Seiko SKX013 som är 38mm och passar mig mycket bättre. Även bra att den är 20mm mellan luggarna så att jag kan låna band mellan Datejusten och denna.
wSm4MJa.jpg

AS0t6yA.jpg

RoAdWkr.jpg


Testade lite olika band :)
i9s7iIS.jpg

UwnttZZ.jpg

QtZA2Z6.jpg

u9MkF40.jpg

w0ck7CM.jpg

Z4a020k.jpg

gfoyOBw.jpg

9m1raiz.jpg



Jag har egentligen aldrig gillat Seiko, men efter mycket letande så föll valet på en iallafall.
Skönt att ha en klocka som man inte behöver bli ledsen över om det skulle hända något ;)

(Glömde ta ett WH, det kommer vid ett annat tillfälle)
 

Danielle

Panerai
Varför är inte fler tjejer som dig :(
Ja de kan man ju fråga sig ;)
Cool..., grattis!
Och så ska du till Rhodos i 3 veckor...!!!
Hur avundsjuk som helst!:)
Trevlig resa!
Förstår att du är avundsjuk, men tack så mycket, de kommer det garanterat bli :)
Tycker den är riktigt snygg
Vad fick du ge?
Kolla ebay om du är sugen.
Grattis, kul när även tjejer skaffar beaters :D
Ja, alla behöver vi väl en beater? :)
 

Danielle

Panerai
Tack allihopa!
Kommer nog köra på vinröda/marinblåa natot. Alternativt tropic utomlands :)
Jubileet får nog ligga i lådan.
 

meo_swe

Audemars
Grattis! Snyggast på jubilee och enfärgat nato enligt mig.

Är det bara jag som inte helt gillar looken på beaters/dykare på länk. Visst är ju T.ex. Suben och seamasters klassiker på länk, men jag kan inte riktigt se mig bära den så. Det är zulu eller läder som gäller på mig. Zulu/nato ger det dessutom en extra tool-känsla!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som inte helt gillar looken på beaters/dykare på länk. Visst är ju T.ex. Suben och seamasters klassiker på länk, men jag kan inte riktigt se mig bära den så. Det är zulu eller läder som gäller på mig. Zulu/nato ger det dessutom en extra tool-känsla!
Notera avsaknaden av "like" på ditt inlägg :)
 
Topp