Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paketöppning: Vostok Amphibia 420526 "Zissou"

Diskussion i 'Diskussion' startad av MekaniskaUr, 15 mars 2016.

1. MekaniskaUr
    Trådstartare

MekaniskaUr Bonde

Från:
    Uppsala
    Första ryssen inhandlad... man slås ju ganska direkt av den "otroliga" kvalitén :p
    Men när man ser till att förkasta armbandet dit de hör hemma så blev ju läget lite bättre, som ni alla vet :)
    Armbandet känns nästan som att de är gjort av aluminium, kronan likaså.

Urverk: Vostock Cal. 2416B 31J
    Hastighet: 19800 bph
    Hus: Rostfritt
    Glas: Acrylglas
    Armband: Så kallat "rostfritt"

Leverans
    IMG_1028_1.JPG IMG_1029_1.JPG IMG_1033_1.JPG IMG_1036_1.JPG

Klockan
    IMG_1041_1.JPG
    IMG_1057_1.JPG
    IMG_1044_1.JPG
    IMG_1050_1.JPG IMG_1051_1.JPG IMG_1038_1.JPG IMG_1056_1.JPG IMG_1060_1.JPG IMG_1061_1.JPG

Urverket
    IMG_1064_1.JPG IMG_1066_1.JPG
    IMG_1067_1.JPG IMG_1076_1.JPG

Lumeshot
    IMG_1054_1.JPG

Wristshot
    IMG_1088_1.JPG

Gångkulturen
    Från fabrik var de ju inte direkt någon höjdare
    IMG_1072_1.JPG
    Men efter lite ruckande så blev de bättre men den viker av tämligen mycket beroende på position. Den gungar som fram, inte direkt någon linjär kurva :)
    IMG_1077_1.JPG

Sammanfattning
    För 500kr så är det helt ok måste jag säga men inte direkt imponerad som te.x kinesen jag fick nyligen, visserligen mer än 3ggr pengarna,
    Armbandet borde bara förbjudet att använda :) trodde jag stött på risiga armband förut till te.x billiga batteriklockor men detta tar nog priset :)
    Värt att notera var att ingen av alla två packningar var infettade på något sätt utan helt torra, vill man använda en sådan här på riktigt så bör man nog fetta in dem, min fick lite av Seikos silicone grease .
    Får väl se om ett tag hur den håller måttet.

//Magnus

Bifogade filer:

2. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Cool, grattis! På med ett lite gummiband så blir du ju praktiskt taget Steve själv!

Jokkmokkswe, Kanadicken och MekaniskaUr gillar detta.
  3. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
    Kul klocka, grattis!

4. MekaniskaUr
    Trådstartare

MekaniskaUr Bonde

Från:
    Uppsala
    Har ett bättre mesh på väg in, lite grövre, mönster eller vad man skall säga, än de jag har på nu samt ett riktigt spänne :)
    Gillar som inte riktigt gummi, funkar inte mesh så blir det nog ett svart nato.

5. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
    Cool klocka och bra paketöppningstråd. Grattis!

6. toftich

toftich Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Grattis vostok e grymma!

7. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Grattis. Saknar min.

8. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    En skön klocka för en liten peng. Bara tuta och köra.
    Grattis

9. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Grattis! En riktig klassiker.:)
    Håller med om länken, hur lyckas de göra den så dålig?
    Det jag tycker är charmigast (även om jag ett tag var helt övertygad om att det var ett produktionsfel på mitt exemplar) är den härligt sladdriga kronan (världens sladdrigaste?). Eller har de fixat (förstört:D) det på nyare utgåvor?

10. MekaniskaUr
    Trådstartare

MekaniskaUr Bonde

Från:
    Uppsala
    Kronan är precis lika sladdrig på mitt exemplar, skall nog vara så :)

M.L. gillar detta.
  11. Mattias71

Mattias71 Bonde

Från:
    Göteborg
    Ser trevlig ut.

12. Forsberg

Forsberg Borgare

Från:
    Stockholm
    Det ska vara så. Kommer inte ihåg exakt varför nu men de hade ett gäng finurliga lösningar på Amphibiorna som bl.a. har med vattentätheten att göra. Finns förklarat i olika artiklar på nätet om du vill googla fram den exakta förklaringen.

13. FreakyLeo

FreakyLeo Stadsbo

Från:
    Göteborg / Trelleborg
    Jupp. Det har med tätheten att göra. Ryssarnas knep för att få en klocka som håller tätt på 200m var att istället för att göra som schweizarna som byggde en så stabil klocka som mycket så använde sig ryssarna av vattentrycket. Anledningen till att de gjorde så var för att ryssarna inte kunde tillverka klockorna med den precision som behövdes för att tillverka delar som passade ihop perfekt så istället använde de vattentrycket för att försluta klockan. Under 20bars tryck så ändrar klockan helt enkelt form och plattar till sig. Plexit trycks ut mot sidorna och boettlocket (som sitter med bajonett) trycks in i en väldigt bred packning. Pågrund av att klockar ändrar form under tryck så kunde de inte ha en fast krona utan kronan sitter på en koppling så att den tillåter att caset rör sig. Väldigt finurlig lösning som hittades på av en manlig, och på den tiden helt häpnandsväckande, en kvinnlig ingenjör som jag tyvärr inte kommer på namnen på.

M.L., Forsberg och MekaniskaUr gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield