Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paketöppning x 2

Diskussion i 'Diskussion' startad av theargonaut, 11 september 2013.

1. theargonaut
    Trådstartare

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Det kom 2 paket igår...

Ett tunt vitt...

...och ett lite tjockare grönt...

Vi börjar med det vita, men där kan det väl inte rymmas en klocka... :(

Men jippi :grumpy: en sån där bagagerem, vad f-n ska jag med en sån till? De passar ju bara på en beater, om ens det IMHO...

...och jag har ju ingen beater längre :facepalm: , om inte det gröna...

Puh... något klockliknande i alla fall...

Men min handled klarar ju inte av såna där stora bjässar, max 41,5 mm, har jag ju kommit fram till :banghead:

Ånej, nu anar jag vad det är. Har ju redan haft 6-7 liknande i min ägo tidigare. Hur tänkte jag nu :clown:

Tada! Ytterligare en gammal Citizen Aqualand. En aqualand, fast stålfärgad med gulddetaljer, var faktisk bland det allra första klockorna jag köpte, via TTT, för ca 3 år sedan, då galenskapen precis hade tagit fart. Tror närmare bestämt att det var från Jokkmokkswe. (Hade i och för sig även en analog Promaster aqualand, innan min första automatare (vittavlad SMP) inhandlades, back in the Days, typ 13 år sen...) Hursomhelst.. De har ju allt, dykare, vridring, alarm, datum, tidtagning, möjlighet till två tidszoner mm :) Enda nackdelen är väl att den är så gammal, att lumetiden inte är mycket att hänga i julgranen, och att den orangea minutvisaren inte längre är orange, om den ens varit det, men man kan ju inte få allt...

Jag har ju varit ute efter en kronograf, men samtidigt velat ha en svart dinka. Efter en hel del letande, och lite snabba utvärderingar, samt en omstrukturering i lådan, så blev denna "Enzo" det lite slumpartade, men ändå givna valet, och kanske den enda modell som egentligen är värd att nämna, när man snackar PVD ;) Gillar verkligen den matta, nästan gråa, skrovliga finishen. Så stort tack Ploprof för en mycket trevlig och smidig affär! Om någon här vet med sig att Du haft just denna, så får ni gärna slänga iväg ett PM, då det alltid är lite kul att veta lite om historiken.

Ska slänga på zulut, med förhoppning om att sommaren håller i sig ett tag till :)

...men först wristshot. Har som sagt haft 6-7 Promasters/Aqualands tidigare, men denna är nog här för att stanna :)

Bojke, joh.jonsson, Fixoflex och 6 andra gillar detta.
  2. acce1999

acce1999 Friends of KS

Jamen det där var ju en lagom bildtråd så här på förmiddagen, när man tar en paus från telefonerande och mailande!

Så till den viktiga frågan: Kommer den att komma till användning, som dykverktyg?

A

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Och så postar du först nu! :)

Grattis förresten!

4. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Det börjar bli några Enzo´s på forumet nu!
    Grattis!

5. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Ja, visst var det :) Självklart, och då snackar vi kollapsande asiat, hyperventilering och fridykning á la "Le grand bleu" ;)

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Dyka med klockor? Du är ju inte klok.

Bojke gillar detta.
  7. JayJay

JayJay Biskop

Grattis.

8. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Grattis!

ENZO är grymt ballt, ballaste varianten av en jätteball klocka. Ballt som fan som balten sa.

;)

9. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
  10. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
  11. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Ah, gillar Aqualand. ALLA varianter!

joh.jonsson gillar detta.
  12. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    Lovely!!

Hör av dig -direkt- till mig om du ska flippa :)

13. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Grattis till cool toolis!

14. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Tack för alla glada tillrop och uppmuntringar till försäljning ;) Idag blev det provkörning på orange snodd :)

joh.jonsson gillar detta.
  15. Nazzgul

Nazzgul Torpare

Mårtenssons ur Brookfield