• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, XKD SL-083

Himmel eller helvete?

  • Himmel

    Röster: 4 40.0%
  • Helvete

    Röster: 6 60.0%

  • Totala väljare
    10

galácticon

Patek
2-Faktor
Precis som rubriken säger så har jag gått och skaffat mig den kända XKD SL-083. Skämt å sido - jag har spanat efter en klocka likt denna under en längre tid och för någon vecka sedan hittade jag den. Legenden säger att ca 5% av klockorna kan användas fullt ut och min tillhör de resterande 95 procenten... Men det bryr jag mig inte om.

Det här är en klocka som man älskar eller hatar. Jag älskar den. Och inte minst är den en skön kontrast till min GMT 16710.

Inget stort paket...
2015-06-10 18.00.37.jpg


Emballaget var något knapphändigt...
2015-06-10 18.01.06.jpg
2015-06-10 18.01.21.jpg


...och snart var plasten av!
2015-06-10 18.01.38.jpg


Det obligatoriska:
2015-06-10 18.06.05.jpg


Ett av kriterierna för att skapa en egen tråd är att man bifogar information kring klockan, så here goes:

Features:
* 19 keys, easy operation
* Time and data mode. Display hour, minute, second, year, day, month, and week.
* Auto-week adjustment
* Auto-calendar (2000-2049)
* 12\24 hour display format
* Daily alarm and hourly time signal
* 1\100 second stopwatch with SPLIT
* Can remote control TV, VCR, DVD, VCD, SAT(Compatible list indicated in following photo)
* 8 digit calculate
* LED back light

Kära klockvänner - vad tycker ni: himmel eller helvete?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Precis som rubriken säger så har jag gått och skaffat mig den kända XKD SL-083. Skämt å sido - jag har spanat efter en klocka likt denna under en längre tid och för någon vecka sedan hittade jag den. Legenden säger att ca 5% av klockorna kan användas fullt ut och min tillhör de resterande 95 procenten... Men det bryr jag mig inte om.

Det här är en klocka som man älskar eller hatar. Jag älskar den. Och inte minst är den en skön kontrast till min GMT 16710.

Inget stort paket...
2015-06-10 18.00.37.jpg


Emballaget var något knapphändigt...
2015-06-10 18.01.06.jpg
2015-06-10 18.01.21.jpg


...och snart var plasten av!
2015-06-10 18.01.38.jpg


Det obligatoriska:
2015-06-10 18.06.05.jpg


Ett av kriterierna för att skapa en egen tråd är att man bifogar information kring klockan, så here goes:

Features:
* 19 keys, easy operation
* Time and data mode. Display hour, minute, second, year, day, month, and week.
* Auto-week adjustment
* Auto-calendar (2000-2049)
* 12\24 hour display format
* Daily alarm and hourly time signal
* 1\100 second stopwatch with SPLIT
* Can remote control TV, VCR, DVD, VCD, SAT(Compatible list indicated in following photo)
* 8 digit calculate
* LED back light

Kära klockvänner - vad tycker ni: himmel eller helvete?

Den släpper jag igenom för att vara snäll, att copy pasta som du gjorde ovan är inte ok.
 

adress

Friends of KS
Inte min modell - men vi är alla olika. Blir nog lite snyggare om skyddsplasten tas bort över alla siffror.
 

Skeeter

Panerai
Precis som rubriken säger så har jag gått och skaffat mig den kända XKD SL-083. Skämt å sido - jag har spanat efter en klocka likt denna under en längre tid och för någon vecka sedan hittade jag den. Legenden säger att ca 5% av klockorna kan användas fullt ut och min tillhör de resterande 95 procenten... Men det bryr jag mig inte om.

Det här är en klocka som man älskar eller hatar. Jag älskar den. Och inte minst är den en skön kontrast till min GMT 16710.
Kära klockvänner - vad tycker ni: himmel eller helvete?

Kul alternativ till Casio CMD 40. Geek varning men det spelar ingen roll... blev sugen att plocka fram min gamla HP48 SX och sampla fjärrarna för att köra den som remote i tv soffan sen
 
Topp