• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - You merely look after it...

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hallå klocksnackare!

Nej, det blev ingen Patek Philippe. Rubriken är dock inte så missvisande ändå... För några timmar sedan blev jag morbror för första gången. Flickvännen föreslog att vi skulle köpa ett gosedjur till honom i present. Jag hade en bättre idé.

Vi gick till Nymans Ur i Västerås. Jag kände mig sugen på att köpa något. Vad, det visste jag inte.

Post hade jag också fått från den gode Viggo i Stockholmsbutiken! De löste ett bekymmer utan några problem, efter att tavlan olyckligtvis repats i samband med bytet till min nya tavla.

image.jpg
image.jpg


Jag tog som vanligt ett varv och kollade om jag fastnade för något. Jag fick stå på tå för att se denna högt upp och lite skymd... "Får jag prova den?". Det pirrade lite.

Nog snackat. Vi kör.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Tissot Heritage Visodate. Detta är en reissue på dressaren från 50-talet. Detta är också klockan min systerson får när han har vuxit till sig lite. Anledningen till att jag valde denna är för att den inte är "för" dyr ifall klockintresset aldrig kommer, men det är en fin klocka som kan användas dagligen och som förhoppningsvis kommer att uppskattas.

Designen är något jag gillar. En vintagedressare på steroider. Loggan flörtar med originalet. Den vitsilvriga tavlan är enkel samtidigt som de fasade visarna och indexmarkeringarna gör att något händer.

Specs

Tillverkare: Tissot
Modellnamn: Heritage Visodate
Referens: T019.430.16.031.01
Diameter: 40 mm
Tjocklek: 11,6 mm
Vikt: 71 gram
Glas: Kupat safirglas
Visare: Dauphine, fasade
Index: pilformade, fasade
Urverk: ETA 2836-2
Komplikationer: dag, datum
Vattentäthet: 30 m
Bakboett: safirglas

Lite mer läsning:

http://www.fratellowatches.com/tissot-visodate-an-absolute-dress-watch-bargain/
https://www.hodinkee.com/blog/the-value-proposition-the-tissot-visodate-milanais

Tack Rikard och Nymans Ur för bra bemötande som vanligt, giveaways och självklart klockan!
 
Senast ändrad:
Kul med fler Visodate på forumet och grattis till systersonen. Undrar lite om fodralet du fått med förutom boxen. Ser ju perfekt ut för resor och annat. Vet du om man kan gå tag i en sådan någonstans?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
"But you merely adopted the dark. I was born in it, molded by it."
var det jag kom att tänka på när jag såg rubriken :p

image.jpg

;)

Kul med fler Visodate på forumet och grattis till systersonen. Undrar lite om fodralet du fått med förutom boxen. Ser ju perfekt ut för resor och annat. Vet du om man kan gå tag i en sådan någonstans?

Tack så mycket!

Det är verkligen perfekt för resor! Utsidan är ett sk "hardcase" medan insidan är mjuk och har en kudde som du kan sätta klockan runt.

Som vanligt med giveaways dyker det väl upp lite på Ebay. Kanske kan du be snällt hos din lokala AD...
 
Senast ändrad:

Greven

Audemars
Fint skrivet och bra tänkt! Fantastisk gåva som garanterat kommer uppskattas dagen klockan överlämnas till din systerson. Gratulerar till både morbrorskapet och klockköpet.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Där ser man! Stort grattis och kul initiativ! Ett klart tecken på att det här med att vara morbror gör du bra;)
 
Topp