• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning

leicaphile

Panerai
Fick hem en låda jag väntat på över en vecka nu...

IMG_0846.jpg


Hmm...

IMG_0849.jpg


IMG_0851.jpg


Maktime Aviator med Poljot 31679 urverk; chrono + moonphase!
IMG_0852.jpg



But wait, there's more... ett impulsköp dök oxå upp idag.

IMG_0853.jpg


Snygg ask.

IMG_0855.jpg



Volmax 24 hour Aviator. Ingen märkvärdig klocka men gillar designen och har varit på jakt efter en 24-timmars ett tag nu.
IMG_0856.jpg



Ser fram emot att använda dessa! Maktime chronons armband är lite väl sladdrigt (typ Orient) så funderar på att byta mot ett svart läder istället... får se.
 

leicaphile

Panerai
Var förresten ett jäkla jobb att ställa in Maktime uret. Ingen quickset på datum eller månfas så man får veva runt visarna först tills månfasen är korrekt, sen gå fram och tillbaka mellan 10 och 1 för att nå rätt datum. Blir att hålla den uppvriden!

Tanken är att jag har dessa två manuella som jag vrider upp varje dag, sen min Orient Yellow Revolver i en winder. Kommer naturligtvis att ha lite annat kul, men behöver inte ha de "redo" dagligen.
 
Topp