Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paketöppning

Diskussion i 'Diskussion' startad av Skari, 5 december 2012.

1. Skari
    Trådstartare

Skari Torpare

Tänkte presentera mig i ny på forumet tråden, men tror vi kör det så här i stället.

Har inte ägnat klockor så överdrivet mycket intresse tidigare, visst har mekaniken alltid lockat men har inte riktigt fått tummen ur.
    Åkte på en rejäl febersmäll i slutet av oktober och var totalt utslagen i ett par dar. Vet inte om det var feberyrseln eller någon klarsynt aha-upplevelse, men när jag vaknade till sans insåg jag att jag tydligen behövde en ny klocka.
    Nåja, efter en hel del läsande och sökande föll till slut valet på en...

:cry: Klockan saknas!
    Kan väl inte påstå att jag blev jättenöjd.
    Jaja, säljaren kontaktad, DHL vidtalade. De håller på med sin utredning, får se hur struligt det här kommer att bli.
    I nuläget kan jag säga att de extra länkbitarna förmodligen kostar som saffran ungefär :lol:

Näe, får hoppas detta löser sig så att man får söka vidare. För tillfället har musten gått ur något.

Var för övrigt den här som skulle avtäckas:

/Skari

Bifogade filer:

2. Rber

Rber Biskop

Fy fan vad tråkigt. Såg den omtejpad ut? Och kartongen verkar vara lite slarvigt nedslängd lådan?

3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Shit vad surt! Var det en privat säljare? Cool klocka dock som borde varit med i paketet. :twisted:

Och välkommen hit! :mrgreen:

4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Välkommen och kul det där med feberyran, men fy vad snopet med dinkan! Hoppas det löser sig snabbt och smidigt!

5. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Va i helvete :evil: .. Sånt får ej hända, hoppas det löser sig nu !!! Och välkommen hit :D

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Detta är faktiskt första gången någonsin jag har hört talas om att detta har hänt. Att italienska postmän plockat åt sig saker har jag hört talas om, men detta var verkligen en chock. Hoppas det löser sig!

7. Skari
    Trådstartare

Skari Torpare

Ja, det kan misstänkas att paketet gått upp under transporten.

Får väl passa på och tacka för alla välkomnanden i alla fall. :D

8. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Kul med nytt intresse va? Fast jävligt trist med paketöppningen, hoppas det löser sig. Håll oss uppdaterad.

9. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Paketöppning

Ooh så segt!! Sorry!! Men välkommen in i värmen, här finns medlidande i överflöd... :)

10. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Tråkigt att höra... oacceptalet minst sagt. Hoppas det löser sig. Välkommen hit! och förövrigt är SPB001JI min första automatiska klocka som jag köpte. Kanonklocka!

Min säger hej

11. calzone

calzone Biskop

Nefyfan vad tråkigt :( Hoppas det löser sig mycket konstigt dock måste jag säga...Hoppas du får ersättning av DHL iaf det är ju deras ansvar under transporten.

12. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Hoppas verkligen det löser sig, det är en toppenklocka du har på ingång. Har haft en själv, även om det är några år sedan nu.

Vänligen
    Forumets undersköterska

13. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Fy fan vad segt! :evil:

MVH
    Anders P

14. _jonte

_jonte Friends of KS

Re: Sv: Paketöppning

Det var tråkigt! Förhoppningsvis, kan de se om det är säljaren eller DHL som snuvat dig. Det lär väl ha vägt paketet när det skickades?

15. Skari
    Trådstartare

Skari Torpare

Tack för alla glada tillrop.
    Än så länge tycker jag i alla fall att de sköter det snyggt och uppdaterar mig om läget dagligen. Återstår att se om jag känner mig lika imponerad av dem när denna historia når sin upplösning :?:
    Ser ju helst att klockan hittas. Var ju den jag var ute efter.

Ojdå, bäst att ge sig ut och skotta se jag.

16. calzone

calzone Biskop

Hej, hur har det gått ? Hoppas dom har hittat din klocka !

17. Mm undrade precis detsamma?

18. yonsson

Från:
    GBG
    Har precis läst en 7 sidor lång tråd på TZUK där två personer käbblar om vem som blåst vem under postgången.
    Jag har aldrig öppnat ett paket inför butikspersonalen när jag fått ett, men det kanske är dags att börja. :|

19. Rber

Rber Biskop

ABM-villkoren som finns kräver väl i princip att man öppnar kartongen/emballerar av pallen för att kontrollera godset innan man skriver på? Dessa avtal tillämpas dock endast av specifika branscher och transportören blir tredje part.

Har tyvärr dålig koll på hur Postens och de andra stora fraktbolagens villkor egentligen ser ut när något sånt här händer?

Ett rekommenderat brev behöver ju exv. inte ens skickas med krav på signatur, då spelar det ju ingen roll om man öppnar i affären med personalen som vittne eller om man hör det ihop med grannen..

20. Rossi

Rossi Präst

Dock krävs signatur på avin och legitimering för att mottagarens personnummer ska sparas i Pablo när det gäller rek. Du kanske tänker på mottagninsbevis?

21. Rber

Rber Biskop

Yes mottagningsbevis heter tjänsten som kostar några kr extra. Utan den så räcker legitimering och inget krav på signatur.

22. yonsson

Från:
    GBG
    Men nu snackar inte du om rekommenderade paket, för vid de krävs både signatur och legitimation.

23. Rber

Rber Biskop

Nej det är det som är det värsta att det inte gör det enligt mina erfarenheter. Senaste två gångerna som jag har plockat ut Rek så har jag ifrågasatt att de inte har begärt signatur.
    - "Det räcker med ditt ID och avsändaren har inte begärt mottagningsbevis".
    Om det är rätt eller fel vågar jag dock inte svara på.

24. yonsson

Från:
    GBG
    Men att man reggar legget är ju ett bevis för mottagande. De ska ju kolla att personen som visar upp lägget är samma person som finns på legget. :|

Har man någon annans leg med sig, så ska även det egna legget visas upp.

25. calzone

calzone Biskop

Nä nu får vi lite uppdates här tycker jag :D

26. calzone

calzone Biskop

får vi inga uppdates här ? :geek:

27. Kson

Kson Friends of KS

Hoppas det löser sig!!

28. yonsson

Från:
    GBG
    Jag kräver en uppdatering och kommer hålla andan tills jag får en! :oops:

29. Rossi

Rossi Präst

Så här är det:

- Vanligt paket kommer; då måste man ALLTID ha id i någon form. Detta registreras i Pablo, Postens administrativa system. Paket lämnas ut.

- Anhörig hämtar ut paketet; båda personernas id ska scannas i Pablo.

- Rek. ALLTID leg och signatur. Avin går tillbaka till postcenter och arkiveras i 18 månader.

Mottagingsbevis är en helt anna sak.

30. Rber

Rber Biskop

Jag la ner diskussionen tidigare då den ändå inte leder till något vettigt. :)
    Den fakta som du specar upp medför dock att mitt utlämningsställe har agerat felaktigt då 2 av mina 3 senast REK inte har krävt signatur. Jag själv har själv ifrågasatt detta, men då fått svaret likt jag skrev i min post ovan.

Mårtenssons ur Brookfield