• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning!

Nu är det äntligen dags för min första paketöppning här på forumet. Jag har nu varit medlem i lite mer än ett år och i samma veva som medlemskapet skaffades slog jag till på min första riktiga klocka.


20151016_093223.jpg

Omega SMP Americas Cup här på Cordura strap.

Det dröjde inte lång tid innan jag insåg att jag besökte forumet flertalet gånger om dagen och trots att jag var mycket nöjd med min SMP så studerades köp och sälj delen konstant. Har köpt några vintage klockor så som en trevlig Zenith och en Longines för att stilla begäret under året.

Man kan lungt säga att jag är fast i detta underbara klockträsk!

Jag har försökt tänka bort behovet av en till modernare klocka i 10 månader och kunde nu inte stå emot längre.

Här kommer lite bilder! (Ursäkta bildkvaliten)

20151110_175937.jpg


20151116_210111.jpg


20151116_210124.jpg


20151116_210206.jpg


20151112_191935.jpg


Det blev alltså en Rolex OP 116000.

Stort tack till @Matic för en mycket bra och smidig affär!

Nu lite om klockan. (Brutalt stulet från nätet)

Rolex Oyster Perpetual
Refnr 116000
Verkcal 3130
Årsmodell 2013
Storlek 36mm
Vattentät 100m
Oysterlänk
Safirglas

Anledningen till att jag tillslut slog till på OP var att den kändes som en perfekt instegsklocka för att bli frälst av Rolex och att den skulle passa bra på mina tunna handleder. Att den också känns "hyfsat" dressad och slinker in bra under skjortan gör att den kompletterar min SMP perfekt.

Måste säga att klockan är fantastisk. Har provkört den ett par dagar nu. Den sitter utmärkt med sina 36mm och jag ler varje gång jag kollar på den. Just nu känns det verkligen som en keeper men det säger man väl om de flesta klockorna man köper!? :)

Hoppas nu att jag stillat mitt begär för en period nu.

Tack KS för inspirationen och @Matic för en trevlig affär.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Nu är det äntligen dags för min första paketöppning här på forumet. Jag har nu varit medlem i lite mer än ett år och i samma veva som medlemskapet skaffades slog jag till på min första riktiga klocka.


20151016_093223.jpg

Omega SMP Americas Cup här på Cordura strap.

Det dröjde inte lång tid innan jag insåg att jag besökte forumet flertalet gånger om dagen och trots att jag var mycket nöjd med min SMP så studerades köp och sälj delen konstant. Har köpt några vintage klockor så som en trevlig Zenith och en Longines för att stilla begäret under året.

Man kan lungt säga att jag är fast i detta underbara klockträsk!

Jag har försökt tänka bort behovet av en till modernare klocka i 10 månader och kunde nu inte stå emot längre.

Här kommer lite bilder! (Ursäkta bildkvaliten)

20151110_175937.jpg


20151116_210111.jpg


20151116_210124.jpg


20151116_210206.jpg


20151112_191935.jpg


Det blev alltså en Rolex OP 116000.

Stort tack till @Matic för en mycket bra och smidig affär!

Nu lite om klockan. (Brutalt stulet från nätet)

Rolex Oyster Perpetual
Refnr 116000
Verkcal 3130
Årsmodell 2013
Storlek 36mm
Vattentät 100m
Oysterlänk
Safirglas

Anledningen till att jag tillslut slog till på OP var att den kändes som en perfekt instegsklocka för att bli frälst av Rolex och att den skulle passa bra på mina tunna handleder. Att den också känns "hyfsat" dressad och slinker in bra under skjortan gör att den kompletterar min SMP perfekt.

Måste säga att klockan är fantastisk. Har provkört den ett par dagar nu. Den sitter utmärkt med sina 36mm och jag ler varje gång jag kollar på den. Just nu känns det verkligen som en keeper men det säger man väl om de flesta klockorna man köper!? :)

Hoppas nu att jag stillat mitt begär för en period nu.

Tack KS för inspirationen och @Matic för en trevlig affär.
Oj oj oj vilken skönhet. Grattis
 
Topp