• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Hej!
Ska försöka mig på en liten paketöppning.
Detta är en klassiker som i mina ögon skådat passar att bära oavsett tillfälle. Mer information om klockan kommer i slutet.
Mycket nöje!


1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg


Ett stycke LLD! :)
Har länge sneglat på denna klocka som ingår i Longines modellserie Heritage. Just denna modell är en hyllning till 60-talets Longines Compressor Diver och har nytillverkats sedan 2007. Först släpptes klockan utan datum likt originalet, 2009 kom datumvarianten och ett par år senare (2011) försvann "No Date varianten". Originalet saknar som sagt datum, denna hade även plastglas samt en lägre vattentäthet på 20 bar. Suget blev slutligen för stort och efter att ha spanat på KS ett tag efter begagnat utan att lyckats komma över ett lämpligt exemplar så var det i dag dags för ett besök hos Nymans. Nu återstår det det angenäma problemet att köpa ett lämpligt armband då jag anser att just detta är klockans akilleshäl. När klockan användas ett tag är det mycket möjligt att jag återkommer med en mindre recension.

SPECIFIKATION
Fabrikat: Longines
Modell: Legend Diver
Ref: L3.674.4.50.0
Caliber: L633 (ETA 2824-2)
Power reserve: 38 timmar
Boett: Stål
Dimension: 42 mm
Baklock: Skruvat
Glas: AR-behandlat Safirglas
Armband: Syntetiskt- Svart
Urtavla: Svart
Lume: Målade index med Super-LumiNova
Krona: Skruvad
Dykring: Inre vridbar
Vattentäthet: 30 bar


Mvh Andreas
 
Senast ändrad:

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis :) du kommer inte bli besviken. Min har suttit på armen 90% av tiden sedan jag köpte min. Den ser bra ut läder också, det är något som får testas.
 

PANI

Cartier
Hade en LLD under ett par år och en av få klockor som stannat så pass länge!
Upplevde själv klockan extremt mångsidig och, precis som ovan skriver, passar vid alla tillfällen!

@MrJazze
Tips från coachen är att rocka den på ett meshband! Bjuder på en bild från min:
IMG_2257.JPG
 

pederr

Cartier
IMG_0163.JPG

Tackar!
Ett svart syntetstrap som verkligen inte är någon höjdare. Sitter skönt men känns riktigt budget! Kör ett Liberty i dag men det är lite tjockt, skulle behöva nått annat med lite känsla av vintage..
Vet inte om det stärker vintagekänslan, men utifrån bilder tycker jag NATO passar riktigt bra till den.
 
Topp