• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningsdags - Daytona, min drömklocka!

Perpetual

Cartier
2-Faktor
KS-vänner,

Det har blivit en vana för mig att jag vid varje besök hos Rolex AD de senaste 2 åren fråga om de har min drömklocka inne: den svarttavlade Daytona 116520.
Dessvärre så har jag bittert fått erfara att det är en extremt ovanlig modell då jag endast sett den i verkligheten en en gång på över 2 år. Får alltid samma svar "Nej tyvärr dem bruka vi aldrig få in osålda utan de blir köpta innan de hinner komma hem". Inne på Nymans i förra veckan meddelade dem att deras väntetid var 1-2 år, Rob E hade cirka 3 månader. På Bergströms i Uppsala (min födelsestad) hade dem en vit inne som jag fick testa och då insåg jag att Daytona verkligen är klockornas klocka! Så bekväm, sportig, proportionelig och med en cool historia.

När den trevliga personalen på Bergströms meddelade att de förhoppningsvis skulle få in en Svart Daytona 116520 i nästa vecka så blev suget efter klockan extremt. Jag hade aldrig testat den svart tavlade ståldaytonan men jag var övertygad, den måste vara helt grym! Som person så är jag ganska impulsiv så jag tänkte what the hell, nu kör vi!

Visade vara världens bästa beslut för idag var det dags för leverans! Är världens lyckligaste för den här klockan är heelt fantastisk snygg. Jag är kär:


image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Välkommen till familjen!!!
image.jpg
 

timel3ss

Breitling
Det där är utan tvekan en riktigt läcker klocka och i mitt tycke en av de snyggaste, eller kanske den snyggaste Rollen. Gillar ljusa tavlor, men när det kommer till Daytona tycker jag också den ska vara svart. Stort grattis! :)
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Varför inte bara bokat en, vem går och väntar på ett eventuellt obokat exemplar?
Då jag inte testat någon svart så jag ville gärna göra det innan jag bestämde mig :) nu blev det inte heller så men då jag skulle få den på bara några dagar så gjorde det att jag ändå köpte klockan oprövad.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Är Daytona hypen fortfarande lika hög ? Jag provade en med vit urtavla inne på Michelsen (AD i Reykjavik) för något år sedan och då hade han inne varsitt exemplar av den vita och svarta urtavlan. Kanske kan vara ett tips till någon som letar...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
KS-vänner,

Det har blivit en vana för mig att jag vid varje besök hos Rolex AD de senaste 2 åren fråga om de har min drömklocka inne: den svarttavlade Daytona 116520.
Dessvärre så har jag bittert fått erfara att det är en extremt ovanlig modell då jag endast sett den i verkligheten en en gång på över 2 år. Får alltid samma svar "Nej tyvärr dem bruka vi aldrig få in osålda utan de blir köpta innan de hinner komma hem". Inne på Nymans i förra veckan meddelade dem att deras väntetid var 1-2 år, Rob E hade cirka 3 månader. På Bergströms i Uppsala (min födelsestad) hade dem en vit inne som jag fick testa och då insåg jag att Daytona verkligen är klockornas klocka! Så bekväm, sportig, proportionelig och med en cool historia.

När den trevliga personalen på Bergströms meddelade att de förhoppningsvis skulle få in en Svart Daytona 116520 i nästa vecka så blev suget efter klockan extremt. Jag hade aldrig testat den svart tavlade ståldaytonan men jag var övertygad, den måste vara helt grym! Som person så är jag ganska impulsiv så jag tänkte what the hell, nu kör vi!

Visade vara världens bästa beslut för idag var det dags för leverans! Är världens lyckligaste för den här klockan är heelt fantastisk snygg. Jag är kär:


image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Välkommen till familjen!!!
image.jpg

Grattis! Kommer ihåg känslan när jag för första gången hängde på mig min egna svarta daytona.
Jäkla trevlig samling du ligger inne med. :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
KS-vänner,

Det har blivit en vana för mig att jag vid varje besök hos Rolex AD de senaste 2 åren fråga om de har min drömklocka inne: den svarttavlade Daytona 116520.
Dessvärre så har jag bittert fått erfara att det är en extremt ovanlig modell då jag endast sett den i verkligheten en en gång på över 2 år. Får alltid samma svar "Nej tyvärr dem bruka vi aldrig få in osålda utan de blir köpta innan de hinner komma hem". Inne på Nymans i förra veckan meddelade dem att deras väntetid var 1-2 år, Rob E hade cirka 3 månader. På Bergströms i Uppsala (min födelsestad) hade dem en vit inne som jag fick testa och då insåg jag att Daytona verkligen är klockornas klocka! Så bekväm, sportig, proportionelig och med en cool historia.

När den trevliga personalen på Bergströms meddelade att de förhoppningsvis skulle få in en Svart Daytona 116520 i nästa vecka så blev suget efter klockan extremt. Jag hade aldrig testat den svart tavlade ståldaytonan men jag var övertygad, den måste vara helt grym! Som person så är jag ganska impulsiv så jag tänkte what the hell, nu kör vi!

Visade vara världens bästa beslut för idag var det dags för leverans! Är världens lyckligaste för den här klockan är heelt fantastisk snygg. Jag är kär:


image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Välkommen till familjen!!!
image.jpg

Trevlig familj där. Grattis!

Daytona får det minsann bli nån gång å i brist på kapital för en "riktig" vintage (4-siffrig) så är mitt mål en 5-siffrig. Får kanske ta en titt på de 6-siffriga reffarna oxå. Denna och @Holmqvist 's ser ju riktigt trevliga ut.
 
Topp