• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PaketöppninGSdags SBGX117

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för de fler bilderna! Hur mycket mäter länken vid låset? Ser ut att smalna av efter luggarna.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt snygg på dina bilder! Verkar ju vara japansk perfektionism (förhoppningsvis inte perfektionistiskt tråkig). Måste kolla in i verkligheten
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
16610
DSC_0899.jpg
DSC_0902.jpg
DSC_0907.jpg
DSC_0909.jpg
DSC_0912.jpg
DSC_0913.jpg
DSC_0915.jpg
DSC_0917.jpg
DSC_0918.jpg
DSC_0919.jpg
DSC_0922.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser härligt ut! Grattis, är du nöjd?
Jo då. Grym finish som sagt. Större än jag trodde den skulle vara, men har ju kört 37mm i några dagar så jag får skylla mig själv. :D

Jag är ju verkligen ingen länkkille heller. Ska plocka av den på torsdag och sätta på ett Hirsch performance, vilket jag tror blir en grym kombo. Måste bara köra tredygnsregeln först.
 

san

Cartier
2-Faktor
Två fantastiskt fina klockor på väldigt kort tid. Stort grattis yonsson! Jag älskar för övrigt hur minutvisaren ökar på bredden och hur dess nedre del överlappar timvisaren.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grattis! :)
Den var faktiskt riktigt snygg. Det enda jag kan tycka ser lite mysko ut är kronans läge när den är inskruvad. Lumen ser ju kalas ut i vanlig ordning när det gäller Seiko!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj, är det där en SKX? Verkligen jättestor i så fall!
JEPP, men skxen är längst ifrån kameran på den bilden och sbgxen ligger på dubbel länk, så den kommer upp lite. Bilden luras lite alltså, men den bär snarare som en sumo än som en skx. Ska försöka ta bättre jämförelsebilder.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt grym klocka!
Du som gillar baklock kan notera tre saker ifrån den bilden med ditt skarpa öga.

1: Det finns markeringar för nästa förväntade batteribyte från 2017-2045
2: Även de blanka delarna på baklocket är så satans blanka att de reflekterar perfekt. Man ser baksidan av länken reflekteras i det blanka.
3: Märke för JIS2 magnetisk resistens (vad det nu betyder).
 
Topp