• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningstråd - En påse klockor.

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Trevlig paketöppning, en riktig påse gott och blandat! Bondnatot skulle jag kunna tänka mig. Är det 18 mm som Connerys?:) Finns där någon sån där vadhetere som man stoppar in den lösa änden i? Ser ingen på bilden. Nån som har ett hum om rimligt pris? @Aurum?
 

DrKlocka

Audemars
Trevlig paketöppning, en riktig påse gott och blandat! Bondnatot skulle jag kunna tänka mig. Är det 18 mm som Connerys?:) Finns där någon sån där vadhetere som man stoppar in den lösa änden i? Ser ingen på bilden. Nån som har ett hum om rimligt pris? @Aurum?
Kul att det uppskattades!

Jag tror inte att det finns något. Spännet ser annorlunda ut, man liksom för bandet bakåt för att fästa det.
Har rengjort bandet nu och det ser ganska bra ut faktiskt. Stämmer att det är 18mm.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Trevlig paketöppning, en riktig påse gott och blandat! Bondnatot skulle jag kunna tänka mig. Är det 18 mm som Connerys?:) Finns där någon sån där vadhetere som man stoppar in den lösa änden i? Ser ingen på bilden. Nån som har ett hum om rimligt pris? @Aurum?
Osäker på värde, kanske @TorNet kan gissa? Känns bara som att det finns potential om man ser till Rolexnördarna. Typ @Per eller @jakob.dala (om den finns kvar) med subar utan kronskydd borde slå till...
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Osäker på värde, kanske @TorNet kan gissa? Känns bara som att det finns potential om man ser till Rolexnördarna. Typ @Per eller @jakob.dala (om den finns kvar) med subar utan kronskydd borde slå till...
Ingen aning, har bara sett ett par likadana flimra förbi på klockor tidigare, aldrig sett något till salu separat. Gamla nylonband brukar väl kosta max en hundring, men med tanke på att det här sannolikt är the real deal, identiskt med det Connery bar och det som alla natotillverkare försöker kopiera färgerna från så borde det vara eftertraktat - målgruppen lär ju som sagt vara kapitalstark också...
 

zeke_varg

Omega
Lägg ut dem på K&S här på forumet i stället för på Tradera. Det verkar ju finnas många intressenter här i tråden så bäst betalt bör du ju få på forumet här.
Borde det inte bli bättre betalt om han lägger ut på Tradera? Då prissätter marknaden. Marknaden är väl KS + fler? Garanterat att folk från denna tråd som är intresserade hittar dit? Det har ju inte varit enkelt att gissa priset på grejerna ens för de insatta. Nu utgår jag ifrån tanken att trådstarten ska få maximalt med pengar på sitt konto efter försäljning. Jag är definitivt ingen säljarproffs av klockor men har hyfsad koll på säljstrategi. Vet man om att man har köpare som har fickor fulla av pengar är det iof vettigt att peta in en annons med ett fint fast pris som är orimligt för mer än en person.

Du kanske har en annan strategi än att maximera vinst för trådstartaren? =)
 

DrKlocka

Audemars
Lägg ut dem på K&S här på forumet i stället för på Tradera. Det verkar ju finnas många intressenter här i tråden så bäst betalt bör du ju få på forumet här.
Vissa kommer nog att läggas ut här. De billigare klockorna (atlantic, goldday, lambretta osv) kommer att läggas ut på Tradera.

Finns något intresse här på forumet för Favre Leuban och Tissot PR 516 seastar GL? De funkar men går alldeles för långsamt. Kan tänka mig att sälja dem billigt till någon här på forumet. Vid intresse skick bud via PM.
 
Topp