• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningstråd: "Paneristi"-edition

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Det är ganska länge sedan jag klämde på min första Panerai. Vill minnas att det var en som hade sandwichtavla, lite patina, och stor som ett dasslock. Min första tanke var just det; "jävlar vad stor den är!" Min andra tanke var; "jävlar vad cool den är, en sån måste jag ha!"

Men annat kom ivägen, och jag trodde inte att det skulle bli av med Panerai. Men då fick jag ett infall, min grymma, klassiska DJ måste bort! Jag vill också vara vulgo, betala överpris för ett ETA-verk, och ha något för stort för min handled! Leka italienare med en alldeles lagom galet snygg klocka är något jag ville göra. Så DJn hittade nytt fint hem, och jag klaffade med rätt objekt. Så withåut förder ado här är en paketöppning i kvällssolen
image.jpg

Påsen såg lovande ut
image.jpg

Bra Box
Trumvirvel...
image.jpg

TaaaaDaaaa
image.jpg

Det är en PAM000, målade index, inga sekunder, och givetvis manuell!

Lite info:
Modell: Luminor Base Logo
År: 2011
Referens: PAM000
Urverk: Calibre OP I med 56 timmar PR
WR: 300m
Boett: Stål med solid baksida
Storlek: 44mm
Lugbredd: 24mm
Index: Målade med Luminova
Strap: Kommer på ett svart läder, men Panerai är gjort för att byta på!
Glas: 3.5mm kupat safirglas

Vad kan man säga? Jag är kär. Jag har inte nog med adjektiv för att beskriva hur klockan känns. Ärligt talat skiter jag i urverket när en klocka är så här rå, kompromisslös, och gaaaalet snygg.

Supertack till @Ploprof för en grym affär med bra dialog och kul snack!

Lite fler bilder
image.jpg
image.jpg

Snygga detaljer
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Nu har subben en värdig konkurrent :)
image.jpg

Tack för nu! :D
image.jpg

// Adam

Panerai är coolt, så är det bara!

Härligt Adam, gratulerar!
 

Apansson

Torpare
Panerai må vara parfymklockor, men om jag hade lite bredare handleder hade jag lätt prövat en som dressur. Kommer passa dig som handen i handsken Adam!
 

ScubaKing

Audemars
Vad är tanken bakom det patenterade kronskyddet på Panerai? Är det för att man inte ska råka dra upp klockan i onödan :D
 
Topp