Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Paketöppningstrådar - förändringar på KS!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Denke, 5 april 2014.

1. Denke
    Trådstartare

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Vi gillar paketöppningar!

Paketöppningar är kul och att kunna dela glädjen i ett nyinköp med sina fellow klockkompisar är en stor del av vad den här galenskapen handlar om. Paketöppningar är också ett lite av ett signum för KS, där en bra paketöppningstråd både förtjänar och får applåder.

Men, som påpekats både i separata trådar på forumet och i en del PM, så går det från tid till annan inflation i mängden paketöppningstrådar. Detta trycker då bort andra trådar på forumet, vilket är synd.

Vi vill direkt understryka att varje enskild paketööpningstråd är pure joy både för forumet och för trådskaparen. Det vi vill peka på är mängden trådar, inte paketöppningarna i sig. Särskilt inte då många paketöppningstrådar är ambitiösa och bidrar med mycket info och kunskap till forumet.

Vi har konfererat i Valhall och med start idag så gör vi så här...låt oss kalla det en tvåstegsraket med syftet att höja kvaliteten på forumet men utan att förta glädjen i att snabbt kunna visa upp ett nyinköp...:

Vi sätter ett kvalitativt krav på paketöppningstrådarna som innebär att en fristående paketöppningstråd ska innehålla följande:
    • Trådrubriken ska visa ett modell- eller tillverkarnamn (för överskådlighetens skull)
    • Paketöppningen ska innehålla en specifikation av klockan (storlek, urverk etc)
    • Paketöppningen ska innehålla en löpande text med exempelvis lite bakgrundsinfo om modellen, varför man köpte den etc. Andemeningen i en fristående paketöppningstråd ska vara folkbildande.

men, eftersom man ibland bara snabbt vill visa sin senaste klocka, så gör vi en grej till...

Vi skapar en klistrad paketöppningstråd motsvarande dagens klocka-tråden. I denna tråd kan alla medlemmar snabbposta sina senaste klockinköp utan några krav på hur dessa visas upp. Här är det bara att fire away med sitt senaste förvärv.

På detta sätt hoppas vi både kunna stimulera till ännu fler kul och intressanta inlägg med nyinköp samtidigt som vi skapar en gräddfil med en helt egen tråd för de som snabbt och enkelt vill visa sitt senaste klockförvärv.

Med hopp om livet! :)

/Denke, daviden, jakob.dala, hans och Spencer66

Jimpa, Callxx, N.Bathes och 66 andra gillar detta.
  2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Om man paketöppnar något annat än en klocka då?

Är det paketöppnings-tråden som gäller då?

3. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Fan va omständiga ni är!!!

J

rillesnille, mrgd, Breitling1 och 8 andra gillar detta.
  4. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Nej. Då är det OT. KS är ju, som du säkert känner till, ett klockforum. ;)

yonsson gillar detta.
  5. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Ser detta som en riktigt positiv förändring! Good job och kul att ni har lyssnat och gjort en förändring.
    Tycker paketöppningstrådarna med innehåll mer än bilder är riktigt grymma så king att det finns två val att göra kring en paketöppning. Nu blir yonsson glad ;)

yonsson och Denke gillar detta.
  6. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

An exellent solution for a non existing problem...

Bara kolla den poll som gjordes i den där "gnälltråden" om paketöppningar. Det är en minoritet som tycker det är jobbigt med öppningarna.
    Nog för att vi ska värna om våra minoriteter, men va faan!

rillesnille, Hebbe, par och 7 andra gillar detta.
  7. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Se upp så forumet inte verkar för komplicerat, regelstyrt och hierarkiskt för nyregistrerade

mae, Bottenviken, rillesnille och 6 andra gillar detta.
  8. Mforce

Mforce Biskop

Bra. Mycket bra till och med.
    Borde göra båda sidor nöjda.

JLW och JiiWe gillar detta.
  9. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Bra. Tack.

vaniljglass, Icaras, yonsson och 1 annan gillar detta.
  10. walle77

walle77 Borgare

Helt OK tycker jag. Bra att få allt samlat :)

11. Denke
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Det är alltid en balansgång. Men med utgångspunkt i de PM med reflektioner och synpunkter jag fått från nyregistrerade så verkar fler nyregistrerade och lurkers skrämmas av att forumet de facto inte är särskilt regelstyrt och komplicerat.

Spencer gillar detta.
  12. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Synes vara en vettig och genomtänkt lösning. En regular och en med extra allt :)

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du får nog läsa på lite om statistisk analys, för det var inte det som var frågan var i min poll. Dessutom var/är det i dagsläget 1/3 som röstat ja på min fråga. En minoritet visserligen, men en stor minoritet.

Om det nu hade varit 1/3 som faktiskt hade tyckt att det var ett problem (vilket inte är statistiskt bevisat) så anser jag det skulle vara en ganska stor andel.

Rico gillar detta.
  14. Bauuer

Bauuer Borgare

Bra lösning tycker jag!
    Kommer den klistrade paketöppningstråden då ersätta dagens klocktråd för alla storflippare? :pirate:

JiiWe gillar detta.
  15. yonsson

Från:
    GBG
    Tror för övrigt att det blir en bra lösning förutsatt att folk faktiskt börjar anstränga sig lite. KS hör bön som vanligt, vilket är en stor del i att KS är så bra som det är och kontinuerligt utvecklas.

JiiWe, Chrisse, China och 1 annan gillar detta.
  16. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Jag lovar att läsa på om du lovar att inte gnälla så mycket. Låter det OK?

Omen och Ploprof gillar detta.
  17. yonsson

Från:
    GBG
    Nej. :D

Watch out gillar detta.
  18. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Det ante mig och således väljer jag att tolka din poll precis som jag vill och vidhåller att det fortfarande är en minoritet som haft problem med paketöppningstrådarna. Så det då:p

Watch out och Ploprof gillar detta.
  19. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Det ska väl funka!

20. morrism

morrism Friends of KS

Har inte stört mig men tror det blir bättre, alltid skönt med lite struktur

Denke gillar detta.
  21. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Jag gillar paketöppningstrådar! Yonssons brukar vara extra bra :)

par gillar detta.
  22. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det blir säkert superbra! Jag orkar aldrig paketöppna nu förtiden...

Andersml och vaniljglass gillar detta.
  23. bubben67

bubben67 Bonde

Från:
    Närke
    Mycket bra initiativ.

24. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Håller med!

25. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Fan! Nu blir yonsson nöjd tillslut! Men jag är inte bitter, gillar verkligen upplägget! Har sedan en tid tillbaka blivit lite vresig av alla paketöppning som saknar matnyttig information :)

26. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra. Det kommer att berika forumet och vi kommer att lära oss mer av bara farten.

27. fredrikb

fredrikb Borgare

Skitbra!

28. Thorn

Thorn Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Känns alltid bra med mer kvalitativa inlägg. Man lär sig mer om uren men kanske framförallt om andra medlemmar, vad som drivit i köpet med mera.

Denke gillar detta.
  29. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Jag gillar informativa paketöppningstrådar. Och jag uppskattar mycket när folk anstränger sig för att skriva informativa inlägg.

Vore kanske en separat forumdel/underdel en annan lösning på 'paketöppnkningsproblemet'? En tråd liknande 'Dagens klocka' kommer förmodligen rätt snabbt bli oöverskådlig om man tex. söker information/öppningar/foton av en viss modell.

En risk är ju att recensionsdelen blir lidande/redundant om det kravställs för mycket på öppningarna. Vore trist tycker jag då jag uppskattar den forumdelen mycket.

micke_s gillar detta.
  30. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Förstod aldrig problemet, ogillar jag något så går jag väl bara inte in......

:banghead:

Anser man att det är ett problem lever man nog ett relativt problemfritt liv ;)

mjian, mega, vonhall och 5 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield