• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket-öppning ny inkommen förbjuden frukt!

Efter den senaste tiden homage-hatande och bannande så blev suget för stort..
Så efter en kort tid damp det ner ett paket i lådan med förbjuden frukt!

CAM00743.jpg


Och så lite närmare frukten:

CAM00744.jpg


Nu så, där har vi den en homage på en homage!

CAM00745.jpg


Vristskott, 47mm funkar fint på en klen handled!

CAM00747.jpg


Det tickar en manuel unitas klon i underverket!

CAM00748.jpg


Klockan i sig är givetvis ett under av byggkvalite och finlir, för att inte tala om strappet som känns som en ny slaktad oxtunga mot huden!

Det enda som saknas skulle möjligen vara MM loggan på tavlan men man kan ju inte få allt! :mrgreen:

Nä nu ska jag nog bli homage-samlare på heltid och bombardera forumet med bilder tills alla fått spunk och gjort i byxan!

Trevlig Homage-Onsdag alla Tokar!

MVH
Anders P
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
PM:a mig gärna var man köper de här, och till vilket pris.
Trevliga försenade julklappar.
 

max

Dancing Queen
inte konstigt att vi översvämmas av kopior (ledsen men en homage är en hyllning, detta är en kopia) när tom klocknördar stödjer verksamheten.

F*n va grinig jag känner mig men tycker att det är pinsamt att rättfärdiga sånthär.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Är inte beredd att hålla med. Om det stått Panerai på tavlan hade det varit en annan sak.

Jag är en man med begränsade medel, och detta är ett mekaniskt alternativ att faktiskt kunna ge bort i present till någon som inte ens vet vad Panerai är.
 
max skrev:
inte konstigt att vi översvämmas av kopior (ledsen men en homage är en hyllning, detta är en kopia) när tom klocknördar stödjer verksamheten.

F*n va grinig jag känner mig men tycker att det är pinsamt att rättfärdiga sånthär.

Hej Max!
Anders heter jag och jag är pinsam och skiter högaktningsfullt i det!

MVH
Anders
 

RosaCasio

Cartier
Tycker nog att dessa klockor fungerar som "inkörsdroger" när man läser lite på nätet hos dom som köpt sin första Panerai. För mig är det ungefär samma eftersom jag i dagarna har öppnat ett nytt konto märkt PAN, och säljer allt jag kan för att ge mig själv en Panerai i 30års present.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
max skrev:
inte konstigt att vi översvämmas av kopior (ledsen men en homage är en hyllning, detta är en kopia) när tom klocknördar stödjer verksamheten.

F*n va grinig jag känner mig men tycker att det är pinsamt att rättfärdiga sånthär.

Håller med dig.
 

Ricrob

Patek
Värst vad det brusas här! Är alla säkra på att det ens är en hommage/ kopia..? Tänk om det visar sig vara den ytterst sällsynta Panerai Radiomir "Blankdial fourtyseven"! :shock:
 

Ricrob

Patek
daviden skrev:
Ricrob skrev:
Värst vad det brusas här! Är alla säkra på att det ens är en hommage/ kopia..? Tänk om det visar sig vara den ytterst sällsynta Panerai Radiomir "Blankdial fourtyseven"! :shock:
Det kan ju vara en PAM 318 Special Edition "Brooklyn Bridge"? ;)
http://www.watchfreeks.com/view_topic.php?id=22595&forum_id=75
Det där är nästa fel att skämta om! ;) Inte nog med att man får ett 17 juvelers basverk i en 40k klocka, man får dessutom världens fulaste och sämst bearbetade verk i den... Desmonds "Blankdail Fourtyseven" måste kosta bra mycket mer!?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
daviden skrev:
Ricrob skrev:
Värst vad det brusas här! Är alla säkra på att det ens är en hommage/ kopia..? Tänk om det visar sig vara den ytterst sällsynta Panerai Radiomir "Blankdial fourtyseven"! :shock:
Det kan ju vara en PAM 318 Special Edition "Brooklyn Bridge"? ;)
http://www.watchfreeks.com/view_topic.php?id=22595&forum_id=75
Det där är nästa fel att skämta om! ;) Inte nog med att man får ett 17 juvelers basverk i en 40k klocka, man får dessutom världens fulaste och sämst bearbetade verk i den... Desmonds "Blankdail Fourtyseven" måste kosta bra mycket mer!?
Beats me.

God jul! :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
daviden skrev:
Är inte beredd att hålla med. Om det stått Panerai på tavlan hade det varit en annan sak.

Jag är en man med begränsade medel, och detta är ett mekaniskt alternativ att faktiskt kunna ge bort i present till någon som inte ens vet vad Panerai är.

Väl rutet! Typisk "einsteigsdroge" att mata ungdomar med.
 
Galet Intressant att detta med ironi kan flyga förbi folk hur som helst, skulle kunna köra detta i oändlighet men det skulle nog bara sluta i katastrof..

Klockan är inköpt för att testa storleken vilket många på detta forum gör, la ut tråden för att "retas" lite men det där med ironi flyger tydligen inte.

I denna tråden behandlar jag vad jag anser vara en kopia på ett sätt som kanske uppskattas mer..

viewtopic.php?f=2&t=1832

Nu tänker jag njuta av kopian över en kopp kaffe och skryta på jobbet över min ny inskaffade PAM... #OBS# IRONI #OBS#

MVH
Anders P
 

calzone

Vacheron
Desmond_Malone skrev:
Galet Intressant att detta med ironi kan flyga förbi folk hur som helst, skulle kunna köra detta i oändlighet men det skulle nog bara sluta i katastrof..

Klockan är inköpt för att testa storleken vilket många på detta forum gör, la ut tråden för att "retas" lite men det där med ironi flyger tydligen inte.

I denna tråden behandlar jag vad jag anser vara en kopia på ett sätt som kanske uppskattas mer..

https://klocksnack.se/viewtopic.php...ders P[/quote] Det gör du helt rätt i ! :D
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kul att du är nöjd! Har inget emot att folk köper kopior även om jag själv aldrig skulle göra det då det är lite avtändande. Vad gör det mig och världen i stort om någon har en kopia? Förstår inte varför folk blir så upprörda egentligen, finns så mycket värre saker att bli upprörd över i livet.
 

Ricrob

Patek
LongCon skrev:
Kul att du är nöjd! Har inget emot att folk köper kopior även om jag själv aldrig skulle göra det då det är lite avtändande. Vad gör det mig och världen i stort om någon har en kopia? Förstår inte varför folk blir så upprörda egentligen, finns så mycket värre saker att bli upprörd över i livet.
Bra sagt LongCon! Håller helt med, förutom det där med kopior.. Hommager däremot är en gråzon som jag ärligt talat inte ens orkar ta seriös ställning till.

Det sista du skrev tog lite skruv, då jag så sent som igår satt och grunnade över hur mycket folk som orkar ojja halvt ihjäl sig över de här ständiga debatterna ang pepparkaksgubbar, chokladbollar etc., efter att jag läst ett utdrag från en FB sida, där en tjej uttryckt missnöje över att HM säljer tröjor med Tupac och därefter fått tusentals dödshot och andra vidriga saker! Jag blev ordentligt orolig för hur framtiden kommer se ut för mina barn med allt sådant här men då å andra sidan är det ju underbart att fly undan verkligheten ibland och hänga i en riktig i-landsoas som denna!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
LongCon skrev:
Kul att du är nöjd! Har inget emot att folk köper kopior även om jag själv aldrig skulle göra det då det är lite avtändande. Vad gör det mig och världen i stort om någon har en kopia? Förstår inte varför folk blir så upprörda egentligen, finns så mycket värre saker att bli upprörd över i livet.

Håller fullständigt med. Värst vad vissa var bajsnödiga i tråden.

För min del får folk bära vad dem vill, jag har haft intressanta klockdiskussioner med folk som bär kopior men kanske inte har råd eller utrymme att köpa "the real thing". I många fall har de varit bra pålästa och kunniga.

Whatever floats your boat...
 

Johan M

Cartier
Homager är ett fjantigt och utslitet uttryck i klockvärden. Det borde endast användas i de fall där tillverkaren gör en klocka som skall efterlikna en ikon som inte längre finns i produktion och det borde därmed finnas ytterst få klockor som benämns som homager. Om ens någon.

Jag har faktiskt rekommenderat Marina Militare till en vän som gillar den stilen på klockor. Jag tyckte att han skulle skaffa sig en mekanisk klocka nu när hans kvartsklocka gått sönder och jag vet att han inte vill lägga för mycket pengar på en klocka. Tyvärr vill han inte ens lägga 700 kr på en klocka så det blir nog ingen alls :?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Klart det finns värre saker att bli uppröd över men Hommager och kopior är samma skit helt enkelt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Knivigt återigen med dessa MM, kloner eller motsvarande......det blir larvigt att försöka få folk att sluta handla med dem.....vi bor ju inte i Burma!! Forumägarna kan visserligen förbjuda att de får visas, säljas, diskuteras på forumet...skulle inte gör mig någonting...även om jag känner att det inte är ett problem...finns värre saker att bli upprörd över i vardagen...

Slutknorren blir att jag skulle skämmas som ett hemsläp - i solkiga kläder klickandes i trapphuset dagen efter - om jag blev påkommen med ett sådan avskräde på armen.....
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Klart det finns värre grejer att bli upprörd över, men vi befinner oss ändå på ett klockforum.

Blev lite irriterad först när jag öppnade tråden och konstaterade en till paketöppningskopietråd, men när jag insåg att det var med glimten i ögat kändes det genast bättre. ;) Jag har inget direkt problem med att kopior existerar, det jag kan störa mig på är vettigt folk som stolt visar upp sina kopior och tycker de är svinballa. Det blir lite JW över det hela.
 
Topp