• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket öppning utan paket

Ervid

Omega
Äntligen.
Efter att ha kamperat ihop med min omega seamaster Quartz i 6 år så kände jag att det var dags för byte på armen.

Är i naturen rätt velig och skulle, till skillnad från alla andra här inne inte kunna äga mer än en klocka. Hur skulle jag lyckas välja då?

Alltså, omegan skulle bli permanent ersatt. Har haft kontakt med en medlem på KS som hjälpt mig och väglett mig i denna gigantiska djungel.
Drömmen är väl just nu en Rolex SUB alt GMT men som i många andra fall så sätter ekonomin käppar i hjulen. Vad finns det då för kompromiss?


Armbågade mig in på GTGn som föregick eventet på Rob ikväll. Fick träffa många medlemmar från KS vilket i sig var fantastiskt trevligt. Anledningen var i grund och botten en FTF affär.
Omegan fick ny ägare och jag fick med mig en annan röd Box, dock inte original boxen(tror jag)


På äkthetsintyget står det Rolex/Tudor. Från åren 1985-1986 enligt utsago.
Alltså, det blev en plexi submariner,en fantastisk känsla.




Och det obligatoriska



Är glad för min klocka och glad att det finns snälla människor.
Ett särskilt tack till KS medlemmen martinhook

Med vänlig hälsning,
Rickard
 
Topp