• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket försvunnit ?

rogart-63

Patek
Vad gör man om ett paket kommit på vilovägar ? Kommer från Cousinuk . Brukar bara ta några dagar så jag blev lite fundersam när det inte kom idag . Kollade kollinummer och Track and trace på royalmail . Slutar på Heathrow för flera dagar sen . Det brukar hamna i stockholm dagen efter det landat på Heatrow . Alltså är det borta . Vem vem kan hjälpa mig spåra det ? Postnord kan inte ville inte ? Inte förrän det kommer till Sverige . Vilket det inte gjort enl deras dator . Cousinuk går inte annat än ringa . Vad kostar inte det ? Drar mig ? Jag måste vänta 15 dagar innan jag kan göra en reklamation .:mad:
 

plattfot

Rolex
Vad gör man om ett paket kommit på vilovägar ? Kommer från Cousinuk . Brukar bara ta några dagar så jag blev lite fundersam när det inte kom idag . Kollade kollinummer och Track and trace på royalmail . Slutar på Heathrow för flera dagar sen . Det brukar hamna i stockholm dagen efter det landat på Heatrow . Alltså är det borta . Vem vem kan hjälpa mig spåra det ? Postnord kan inte ville inte ? Inte förrän det kommer till Sverige . Vilket det inte gjort enl deras dator . Cousinuk går inte annat än ringa . Vad kostar inte det ? Drar mig ? Jag måste vänta 15 dagar innan jag kan göra en reklamation .:mad:


Bli inte förvånad om paketet/avi ligger i din brevlåda ikväll eller på måndag, utan att det finns på tracken. Har hänt mig.
 

bionicbeagle

Friends of KS
En sak jag märkt med vissa försändelser är att när paketet väl är i Sverige så får man spåra på postens sida istället för t.ex royal mail. Prova att trycka in kollinumret där också så får du se om det finns någon info.
 

Rulle

Audemars
ring till posten! paket bytar försändelse-id när det kommer över til svenskgräns !

bara ring och säg det engelska id´t så får du det svenska nummert !
 

rogart-63

Patek
Ringde Postnord men dom kunde inte hjälpa mig . Paketet fanns inte registrerat i Sverige . Jag har samma bekymmer med ett paket från Ofrei oxå . Det försvann i San fransisco airport . Får hoppas det dyker upp nästa vecka . . Förra gången jag beställde från cousinsuk . Och det var trackat så använde dom samma kollinummer i Sverige som i England .
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Sist jag beställde från cousins försvann mitt paket också. Spårlöst borta i tre veckor, sen en dag låg det i brevlådan. Engelska posten känns sådär...
 

tictac62

Cartier
Ja, det är tydligen så över hela europa, har skickat vadderade kuvert i jobbat, till både Tyskland, Österrike, U.K. Belgien & Nederländerna, som varit försenade 3-6 veckor, Post bolagen i europa är inte vad dom varit!
Ha en Go helg, Alla!
 

Rulle

Audemars
beror ju på vilka tjänster man använder när man skickar försändelsen (och till vilka länder)
visst fuckar postnord upp det då och då fast det är 100gånger värre ute i europa!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Posten har ju inget att göra med paketet innan det kommit över till Sverige. Kontakta avsändaren i första hand. Sedan får du faktiskt ta ett chill pill, ibland tar det sjukt länge för att få en försändelse från utlandet.
 

Camo00

Patek
Vad gör man om ett paket kommit på vilovägar ? Kommer från Cousinuk . Brukar bara ta några dagar så jag blev lite fundersam när det inte kom idag . Kollade kollinummer och Track and trace på royalmail . Slutar på Heathrow för flera dagar sen . Det brukar hamna i stockholm dagen efter det landat på Heatrow . Alltså är det borta . Vem vem kan hjälpa mig spåra det ? Postnord kan inte ville inte ? Inte förrän det kommer till Sverige . Vilket det inte gjort enl deras dator . Cousinuk går inte annat än ringa . Vad kostar inte det ? Drar mig ? Jag måste vänta 15 dagar innan jag kan göra en reklamation .:mad:

Väntar ff på ett paket från dem som skickades i februari... :(
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Mkt gnäll över utländska postkurirer....är svenska posten eller postnord så bra...


Hoppas att ditt paket kommer inom kort!
 

tictac62

Cartier
Skickar 20-50 försändelser (i jobbet) i veckan inom Sverige och Europa, som brev, visst är Svenska Posten (Postnord) bättre än dom flesta. Väldigt sällan att någon försändelse kommer bort, men många förseningar.
 

paradis

Audemars
Skickar 20-50 försändelser (i jobbet) i veckan inom Sverige och Europa, som brev, visst är Svenska Posten (Postnord) bättre än dom flesta. Väldigt sällan att någon försändelse kommer bort, men många förseningar.
förseningar.......förmodligen handlar det om detta i denna tråd också , fast från utlandet.
 

rogart-63

Patek
Står så här på postens hemsida .2015-04-17 09:00
Försenade brev och varubrev
På grund av produktionsomläggning och störningar i tågtrafiken har vi förseningar av brev och varubrev i stora delar av Sverige.
 
Topp