• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket från Argentina

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Det är min inställning att Ska man bli lurad ska man bli lurad av ett proffs. Utannonserad för $899, nedprutad till $450, värd $10.


Nåväl, jag bidrar väl till BNP. Farfars klockor, here i come.


Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1354781511445.jpg
    uploadfromtaptalk1354781511445.jpg
    53.3 KB · Visningar: 756
  • uploadfromtaptalk1354781543101.jpg
    uploadfromtaptalk1354781543101.jpg
    62.5 KB · Visningar: 749

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ser ut som att du fått nåt slags billig dykarchronograph av tveksamt fabrikat med ett urverk av medioker kvalitet, förmodligen icke fungerande.

Rätt?

Hoppas du hade köpt på EBAY och betalat med PayPal, då är du någorlunda skyddad iallafall.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Det är vad som utannonserades, d v s en Nivada Grenchen Chronomaster Aviator Sea Diver med ett Valjoux 23 verk. Det är bara det att jag förivrade mig lite vid köptillfället för att jag vill ha modellen så intensivt :D

Bild på urverket
 

Bilagor

  • $(KGrHqV,!o8FBk(w(HlYBQi(TcnpNw~~60_57.JPG
    $(KGrHqV,!o8FBk(w(HlYBQi(TcnpNw~~60_57.JPG
    158.6 KB · Visningar: 677

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Paket från Argentina

Bara lite sämre än vad jag hoppades och det är ju mitt eget fel att jag bjöd så högt. :sad:

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Spence, "Sparsam". Det var snällt sagt :lol:

Framsida
 

Bilagor

  • $(KGrHqZ,!lQFBhn!)5nMBQi(Tc0lK!~~60_57.JPG
    $(KGrHqZ,!lQFBhn!)5nMBQi(Tc0lK!~~60_57.JPG
    132.5 KB · Visningar: 596

_jonte

Patek
Har faktiskt tittat på den annonsen själv, dock skrämde det höga priset och ursprungslandet bort mig.
Tycker också den ser fin ut på bilderna... Men vore kul om du gick igenom mer om varför du sågar den.
Modellen har jag tittat en del på och verkar väldigt välbyggd och populär, särskilt när den innehåller Valjoux 23 verk.
För övrigt samma klocka som motsvarande från "Croton".
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Nja, $10 kanske var att ta i lite hårt, men de ligger på runt 7 000 kr på Chrono24 och om den går att renovera så kommer det att kosta en slant.
- Uppdraget är lite konstigt. Det känns som att hela urverket rör sig där bakom.
- Kronografen stannar upp ett par sekunder och fortsätter sedan, nollställer på kl. 2 :lol:
- Glaset är ordentligt repigt, mer än vad som syns på bilderna, men det kanske går att putsa till lite...

Men vad fan, jag vill ju ha den ändå :roll:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tycker att den ser riktigt skön ut!

Vad kan det kosta att få skönheten servad? Ungefär?
 

Knät

Cartier
Rossi skrev:
Har du testat?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=drDCcdtjbvQ[/video]

Det där funkar jättebra på min Certina, dock skiljer den (och LumTecen i filemn) sig från Pappikjolos på en väldigt väldigt viktigt punkt.. Knepet funkar på div Quartzverk men inte på nått mekaniskt vad jag vet..
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag säger grattis till en kronograf med potential, snygg som den är och kostar du på den genomgång blir den svår att göra sig av med. Priset behöver inte vara så tokigt, det beror helt på vad servicen landar på. Otroligt snygg kronograf från en intressant tillverkare, det finns en del men de blir inte fler...jag är inte direkt partisk i ämnet men tycker du ska vara nöjd.

Mina säger hej!

IMG_6148.jpg


IMG_1391.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Grymt nice!!! Val23 är modellen att ha, grå småtavlor +$200 (daytonaeffekten)... Schysst original o patinering (sitter på iphone) Om den går ok är priset helt okej! Grattis!!!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Tack alla! Jag kanske inte ska vara så besviken, utan istället hoppas på att Farfars klockor gör mig till en glad ägare :)

Återkommer med närmare besked efter service och ev. reparation.

Nu, ut på stålbandsjakt. Länken på Aristes Nivada (den undre) är ju bara helt perfekt!
 
Topp