• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket från England - nykomling

samanamel

Breitling
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hej allihopa!
Tänkte passa på att presentera mig, mitt namn är Saman Amel, från Stockholm. Några av er kanske känner igen mig som slipsmakaren(www.samanamel.com) här i landet.

Jag är helt ny på detta med klockor men har genom nära vänner blivit oerhört inspirerad och fått ett stort intresse för klockor. Tänkte lägga upp ett litet inlägg om min nya klocka som kom idag från det brittiska cwc.
 

samanamel

Breitling
Grattis. Den är jäkla trevlig den där. Har själv en liknande fast mekanisk:

Tack, jo var sugen på den med.. Mekanisk finns dessvärre inte i SBS Issue som jag förstått?! SBSen var den som jag främst var intresserad av. Har beställt hem ett grönt zulu band med 5ringar i PVD också som jag tror kommer göra sussen! :)
 

DrDre

Patek
Riktig tool watch. Måste sitta på Nato eller Zulu för att komma till sin rätt.

Man har tyvärr inte så mycket att välja på i bandväg. Den har fasta bandstift så det är nato, zulu, bund och vissa specialband med öppna ändar man kan köpa. Å andra sidan är väl just nato eller zulu det man vill ha, så det gör inte så mycket tycker jag.
 

Maro

Audemars
Grattis till en väldigt grym allroundklocka! Jag har ägt några av denna modell och av någon anledning så köper jag alltid en ny igen.. Se nu till att karva ut ett Nato av en slips och slå ihop intresse med arbete!:)
 

Simpatico

Rolex
Grattis till en skön klocka.
Innehar en likadan köpt på plats i London, grym beaterklocka.
Kan rekomendera ett nato i svart läder till den.
Slit den med hälsan.
 

samanamel

Breitling
Grattis till en väldigt grym allroundklocka! Jag har ägt några av denna modell och av någon anledning så köper jag alltid en ny igen.. Se nu till att karva ut ett Nato av en slips och slå ihop intresse med arbete!:)

Tack! Ett sådant band ska vi nog kunna fixa fram, får väl bli ett projekt att dela med sig av här på sidan antar jag! :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Välkommen och grattis till ett bra val av klocka! Jag har haft tre stycken av PVD-modellen. Riktigt ball!
 
Topp