• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket från Italien leveranstid...

deddas

Rolex
Hej alla klocknördar!
Jag har beställt en klocka från Italien och har fått ett tracking nummer...
Men den har inte rört sig på typ 2 dagar och jag som är extremt otålig kan inte vänta!!!
Vet ni hur lång tid det tar att skicka ifrån Italien ungefär???
Tacksam för alla svar och utskällningar om onödig trådstart! :)
Mvh
Deddas
 
Beror lite på när italienarna väljer att skicka det, enligt egen erfarenhet (bott en period i Italien). Kan ju variera lite utan förklarlig anledning... Borde väl dock ta fyra, fem dagar när det väl är påväg?
 
Senast ändrad:

deddas

Rolex
Okey!
För det skickades i fredags tror jag?
Men fortfarande kvar på deras internationella postcenter...
Beror lite på när italienarna väljer att skicka det, enligt egen erfarenhet (bott en period i Italien). Kan ju variera lite utan förklarlig anledning... Borde väl dock ta fyra, fem dagar när det väl är påväg?
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Har handlat från Italien några gånger och det har hänt att spårningen står helt still fast paketet rör på sig och till och med kommit fram...
 

Calle med C

Panerai
Skickade en klocka i lördags och den kom fram i i går men när man kollar postens sida skickades den efter den kommit fram...:woot:

Haha, kan det vara min du syftar på? Det stod nämligen att den anlänt, men ca 20 minuter senare var den tydligen i dina kvarter igen!

I övrigt så är det väl lite sisådär med Italien och italienare. Jag har tidigare bott i Spanien och ordet mañana passar väl in ganska bra i båda länderna.
 

Martin Lovasz

Audemars
Haha, kan det vara min du syftar på? Det stod nämligen att den anlänt, men ca 20 minuter senare var den tydligen i dina kvarter igen!

I övrigt så är det väl lite sisådär med Italien och italienare. Jag har tidigare bott i Spanien och ordet mañana passar väl in ganska bra i båda länderna.
Jepp det var din och det tog ett tag innan jag hade fattat att något måste vara fel. Den var även märkt som utrikes brev...
 

deddas

Rolex
Jajamen, jag syftade på dig. Jag tror jag talar för dom flesta när jag säger att man blir väldigt irriterad och otålig när fredag kommer och inget har synts till. Helgen känns som en evighet. :)
Haha ja verkligen!
Har suktat efter den modellen ett tag nu också... En tissot seastar chrono med lemania verk en klocka som jag gillar väldigt mycket!
Så innan fredag MÅSTE den komma! :p
 

tdn-dk

Panerai
4 dage fra Italien
post 1.JPG

post 2.JPG
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Någon uppdate kring ditt paket? Sitter också och väntar på ett från Italien som ska ha lämnat Italien förra onsdagen enligt trackingen, men det har fortfarande inte kommit till posten i Sverige. Blir inte riktigt klok på det här med posten ibland då jag kommer kunna hämta ut det som skickades från Singapore (också med deras vanliga post) i måndags i eftermiddag...
 

deddas

Rolex
Någon uppdate kring ditt paket? Sitter också och väntar på ett från Italien som ska ha lämnat Italien förra onsdagen enligt trackingen, men det har fortfarande inte kommit till posten i Sverige. Blir inte riktigt klok på det här med posten ibland då jag kommer kunna hämta ut det som skickades från Singapore (också med deras vanliga post) i måndags i eftermiddag...
Nej...
Frågade även säljaren igår, han svarade bara att jag skulle ta det lugnt. Att trackingen inte uppdaterats. Den har fastnat på deras internationella postcenter. Jag har även ringt posten och de säger att det inte kommit till Sverige.
Mvh
Deddas
 

deddas

Rolex
Ny update!
Klockan har kommit till ett utlämningsställe...
Men helt fel utlämningsställe!
Kom till min gamla adress av någon anledning. Men skitsamma nu är det här! Bilder kommer ikväll!!!! :D
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Nej...
Frågade även säljaren igår, han svarade bara att jag skulle ta det lugnt. Att trackingen inte uppdaterats. Den har fastnat på deras internationella postcenter. Jag har även ringt posten och de säger att det inte kommit till Sverige.
Mvh
Deddas
Ja, det är väl inte så mycket man kan göra annat än att vänta. Fick ett paket från Kroatien nyligen som tog ca 2,5 veckor på sig från att det ska ha lämnat landet tills det dök upp i Sverige såverkar ju inte vara så ovanligt med lång leveranstid från Sydeuropa.
 
Topp