• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket från Polen (Bildtung)

Hamp

Breitling
För nästan ett år sedan snubblade jag över ett märke som jag bara kände att jag MÅSTE äga en klocka ifrån (mer om det senare), men det hade ingen model som riktigt föll mig i smaken. Men för ungefär 4 månader sen dök det upp prototypbilder på en model som jag absolut kunde tänka mig att bära. Och när förhandsbeställningen väl öppnade va jag inte sen på att öppna upp den tunna studentplånboken.

Men så fort kontot hade tömts började den extremt jobbiga väntan. Men som tur var kunde man stinna sin väntan en aning genom att märket var duktigt med att uppdatera om status på projektet på den officiella tråden på watchuseek.

Ursäkta bildkvalitén på mobilbilderna.

Så idag nästan ett halvår senare dök paketet äntligen upp, ända från Polen.
7JDvI8S.jpg


Någon form av putsduk och förvaringspåse, alltid trevligt.
4IFR3v1.jpg


Spännande "granatibevis"?? på polska.
10umb3X.jpg


Trevlig och välbyggd liten box.
BkcSUIu.jpg


Här har vi skönheten. Visarna har en härligt blå lyster.
EYU2pko.jpg


Snygg gravering på baksidan höjer intrycket rejält. Klockan är uppkallad efter ett polskt fartyg verksamt under andra världskriget.
mMMVJxi.jpg


ER0NojS.jpg


Obligatoriskt wristshot.
XQrYiab.jpg


Och för att återgå till varför jag måste ha en klocka från G. Gerlach
v2AjCRJ.jpg


Ett snabbt första intryck är att klockan känns gediget byggd och att finishen är hög. Armbandet håller hög klass och höjer helhetsintrycket. Tyvärr låter SeaGull urverket en hel del när rotorn snurrar men annar sär jag helnöjd hittills. Mer info om klockan och märket finns här
 

Archie

Cartier
Gillar starkt den färgen på visarna! F.ö. varför skriver vissa personer "bildtung" i sin tråd? Är detta någonting som ska locka besökare som gillar foton, eller är det för att varna folk med 56k-modem att sidan kan ta lång tid att ladda ;)
 

jandan

Panerai
Har varit på gång att beställa en Gerlach flera gånger, men det kommer alltid någon annan klocka jag "behöver" före :happyhappy:
Men snart får jag skärpa mig och beställa....
Coolt med en klocka med ditt namn, klart du skall ha en sån, stort Grattis!!
 

Hamp

Breitling
Gillar starkt den färgen på visarna! F.ö. varför skriver vissa personer "bildtung" i sin tråd? Är detta någonting som ska locka besökare som gillar foton, eller är det för att varna folk med 56k-modem att sidan kan ta lång tid att ladda ;)
Jag skrev det i första hand för jag tycke det är sjukt frustrerande när man öppnar en tråd på mobilen som tar en evighet att ladda pga massa bilder, sparar hellre dessa tills jag sitter vid datorn.
Skitkul. Då är man inte ensam längre då. Här hälsar min tredje från Polen.
zy7y3y5a.jpg
Tror att det kan ha varit din Gerlach som fick upp mina ögon för märket. Tack för det.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis, snygg dinka.

Jag hajade till när jag såg graveringen på boettlocket. När jag var liten växte jag upp i Kanada och när min familj skulle flytta hem till Sverige igen passade vi på att ta en kryssning hem över Atlanten. Båten vi tog hette Stefan Batory och var just polsk. Detta var 1975. Jag googlade och fann att detta var den sista atlantångaren som gick i reguljär trafik 1988.
V48bAox.jpg
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Szloty:-D. Skämt å sido de ligger mellan 2000_2600 beroende på vilken modell man köper.
 
Topp